19.2.09

::MENGONG!::

Petang smalam, sampai je umah aku trus siap2 nk masak. Kononnye nk masak nasik ayam sempoi aku tu. Pehtu goreng je ayam drumet ayamas yg ade berbaki dlm esbok aku tu. Bersungguh2 le aku masak sbb dak Ely ni bukan nk reti bahasa. Tetiba kang dia gi amik pinggan jerit2 'nak acikkk' 'nak acikkkk' berulang2 sampai nk berlobang tinga aku selagi dia x dapat nasik. Daripada jadi camtu baik aku siapkan cepat2..Abg Kaman dok melayan bebudak kt beranda luar.

Aku hiris bawang besar + putih, halia pastu campak dlm beras yg berisi air. Pehtu aku campak skali 2 sudu buttercup, ngan 1 sudu stok ayam. Masuk garam. Tutup bior masak. Sambil tu aku goreng ayam..

nasik ayam giler sempoi

goreng ayam

Sesambil aku goreng ayam tu aku ke depan, mata aku tiba2 je terpana kat atas meja makan. Ya Allah Ya Rabbi!!!! Bengong betul aku wei...AKU DAH SIAP BELI NASIK LEMAK!!!!!!!!! giler betul la aku. Sikit pon aku tak teringat! Walhal aku beli tu on the way nk amik anak kt nursery. Adoiiiii...

Tp tulah kan, dah mmg rezeki aku anak branak, nasi ayam yg aku masak tu masin nk mampos pulak! So, aku campurkan nasik ayam tu ngan nasik lemak yg aku beli. Jadilah NASIK YAMAK!! tp rupa cam nasik minyak! kahhhhhhhhhh..lantak pi le. Abis gak anak2 aku makan..!

14 comments:

kasihatie said...

lawak betul kak ai nie..bleh plak lupa.padahal diri sendiri yg beli.keh..keh..tak pasal2 makan nasik yamak..hehehe

elly said...

kahhhhhhh resepi baru nih...sib bek nasik lmak tu ko x bli 1 sorg kak... kalo x... mst ade yg terbuang kan? ekekeke....

MUMMY ILA said...

wakakakaka.. ko mmg bengong lg sewel. takpe..takpe NASI YAMAK pun sedap di makan.

wei.. ayam drumet tu byk tu je ke utk anak banak ko?.. alamakkk segannya aku. Nampak sgt aku lakibini PELAHAP.. sbbnya banyak tu je dah leh bikin rebutan ..rampasan aku ngan apis tambahan skrang dah ada askar perampas baru. uwaaaaaaaaaaaa.. bila la aku leh makan jimat2 cam ko kak ai.. :(

ZiE said...

hahaha nasi YAMAK.. bole lupa beli nasi lemak ye? hehe habis ke semua nasi lemak ngan nasi ayam kak ai tu???

lieya_latif said...

kih kih kih ko ni bikin aku gelak dpn pc sorang2 tau....ko ni kak biar betul....lambat lagi nak menopos ko dah lupe2.....hihi hi hi hi....

tapi takpe...ade hikmah di sebalik nasi ayam tu rupenyer....he hehehe

kak, ari ni aku dpt lagi satu resipi nasi ayam senang....nanti aku leh le tiru resepi sempoi ko ni kak, cume nak tanye, camne nasi tu leh kuning.....

anne said...

astaga kak ai... mst kes pelupa la ni kn... tol x?... hehehehe... mcm mane bole xpasan... aduh... cam selera plak tgk nasi lemak tuh berbungkus gitew...
ok la tuh kak ai... nasi yamak... ops... jgn kecoh2... kang tgk2 kdi mamak ader kang...
wat NASI jerk kn... ayam still yg instant goreng rite... tp yg pntg gmbr ayam tuh kalah ayam KFC tuh... nmpk sedap wei...

ummu_hanis said...

hihihi, sabo ai sabo. tu le nama nye aksi telampau rajin. hihihi.

fahmi latiff said...

ayam goreng tu macam RADIX FRIED CHICKEN jer....heheheh.. :)

D.O.U.B.L.E...S said...

naper boleh jadi mcm tu...heheheheheh

KasiH said...

NASI YAMAK tu...baru nih...hehehehe...biasa laa tu kak ai..ada ms aku pun blur gak...hehehehe...

Nur Syafawati said...

ya allah!!!nasik YAMAK!!!nasi baik x SAMAK..langsung ko x leh mkn!!kahh..
tapi cantik gak bile ko + dua nasi tu..cantik je rupa nyer..hehehe..xpela kak ai..janji masuk dlm pewot..kenyang!!!sudah...

shimazahar said...

bagus tu.. kombinasi yang paling cantik.. NASI YAMAK.... hahahahhaa.. apalah akak nie.. sudah jadi peluper ker.. hehehhehehe

apisz said...

HA HA HA..lain kali kalau ada lebih, calling2 lah...leh mkn jugak...wakakakkaa...


p/s: byk pk sgt kot..sbb tu lupe nasi leamk dah beli

saveme_zero said...

laa kak ai..apesal x kolling aku jer?? leh aku terbang kesana..hahaha

klik klik (^_^)