21.2.09

::LAUK ARINI::

Harini aku mmg takde mood. Badan aku sakit giler!! Malam td aku dah siap siang ikan segala bg memudahkan aku masak sbb harini laki aku keje. Bekpes pg tadi pon aku turun beli je kt bawah pastu trus masak. Dlm kul 11 tadi aku dah siap. Vacum umah pon dah aku buat pepagi buta td. Skang ni aku nak rehat je..

Lauk harini resepi dia aku curik dari KAK INA. Halal ye kak??? :P Badan tak bape sihat ni mmg sedap kalau hirup2 kuah. So, aku masak asam rebus ikan cencaru. Kalau ikut resipi aku, aku letak cili kering + asam keping. Tp Kak Ina guna cili merah + asam jawa. Kali ni aku tiru dia punye cara. Tp aku tumbuk sume bahan2 tu sbb aku takde blender..hihihi..


sedap hirupppppp

utk anak2 aku_Ikan Masak Pindang
licin semangkuk besar bebudak tu makan tadi!

sayur goreng

ulam timun

sambal bacan

makan sengsorang..
laki keje.

K lah, aku nk baring & rehat jap. BB + Ely pon tengah tido ni. Kekenyangan bebudak tu..

bubye!!


6 comments:

apisz said...

eeei..saje buat terliur jek tau!! aaa..marahnya..lapar..nak....

iena hamdi said...

ic... moga ko tabah la harungi dugaan ni... dah lama ke sakit ni?

by the way.. lapanyer .. tengok asam pedas tuh

iza iziana hasan said...

sambal belacan tu lain mcm jek...
tp asam pedas tu wat terliur la =)

ummu_hanis said...

oi yang. mak akak kata kalau tak sehat jgn makan ikan cencaru. ikan kembong pon tak bleh. huhuhu.

nizajeff said...

oit...sodapnye napak lauk pauk ko tu..menarik tertarik aku..kecur air liur tgk....

Anonymous. said...

Rajin betul akak masak sampai 3-4 lauk ye. Saya max pun 2 lauk la, jarang gila masak lebih. Satu sebab tinggal berdua je, satu lagi sebab terus apa lagi malas ler huhu....

klik klik (^_^)