18.2.09

::KLINIK RM1 LAGI::

Yuhuuuuuuu...


Pagi tadi aku bawak BB gi Klinik balik sbb w/pon antibiotik dia dh abis, petang smalam dia still demam. dan yg paling merisokan aku tinga dia. Makin lama makin tak dengar!! Last time doc ckp kalau pendengaran dia tak pulih jugak, nk refer ke spital. Tp td doc India tu ckp x perlu refer dulu pulak sbb dia ckp BB kurang pendengaran sbb tonsil dia bengak. So, menutup saluran telinga. Cecair dari tinga terkumpul. Sampai laki aku masuk kali 2 nk kompomkan ngan doctor tu betul ke tak perlu refer ke spital. Doc tu ckp try makan antibiotik lain dulu & dia kasi ubat titis utk matikan bakteria dlm telinga. Tunggu 3 hari dulu. Kalau sama jugak, baru refer. Isk!! aku bertambah riso bila Farmasi klinik tu suh aku trus bawak BB gi spital sbb dia dah demam sebulan lebih + telinga dah nk pekak. Haih...yg mana satu nk dengar ntah. So, aku laki bini amik keputusan try dulu ikut nasihat doctor India tu. Kalau sama jugak nk trus ke Spital...

Yg bestnye td disebabkan aku smp awal, budak pon masa tu ade 2 org je..kami dapat le potong 'Q'. Takde la nunggu lama giler cam aritu. mmg rezeki la harini. Sampai kul 8 lebih, kul 9 lebih dah panggil..






Seringgit je!

BB siap leh baring2 lagi..

Laki aku cam halimunan

see? lengang je kt seat luar ni.
Tp masa kita org nk balik tu mmg dah stat penoh.
nak lalu pon payah!

Kitaorg hantar BB ke nursery dulu balik dari Klinik tu. Boleh lak ade budak tu seret tangan Ely soh tengok aku kat pintu pagar tu! Alahaiiiii..sedey je muka dia panggil aku "mama...mama..". Dah selamat BB masuk, aku lambai le tangan kat dia..nangis dak ely...huhuhu

4 comments:

Izza - Jiejah said...

ai
lama gak tuh demam nya ,
rasanya elok gak terus refer to hospital .. sian bb .

♥ Eda ♥ said...

lama tak nampak syiling msia..hehe... harap2 pasal tonsil tu jekan...insyaAllah..she will be fine :)

Mizz_Ila said...

huish..bahaya tol ..harap BB cepat sembuh

rossysweety said...

cepat2x bawak bb gi spital..kesian la...comei budak tu...

klik klik (^_^)