21.5.09

::IC BARU, AKAUN BARU::


Yeahhha!!!! Hari Selasa masa bawak Opet gi klinik kanak2 tu, aku gi skali ke JPN. Dah alang2 sebelah menyebelah je klinik + JPN tu. Ingat tak yg aku criter nk bukak akaun maybank tp takleh sbb cip ic aku rosak? Pehtu kene tangkap gambar ngan muka aku yg macam mayat mati meroyan tu?? muahahahaha...IC BARU DAH SIAP!! Makanya, harus la aku trus bukak akaun Maybank kt pekan Rawang tu skali. Tp aku nk tanye kowang la..mmg skang bukak akaun takde buku ke? Dia ckp guna kad tu je kalau nk statement ke apa..isk! sangat menkonpiuskan kepala hotak aku. Mehtu dia trus kasi aku kad maybank yg ada logo VISA tu. Tp ni bukan credit card, tp debit card..hohoho..peliknye!! memang camtu ye??


bubye ic lama...

welcome ic baru..
ayoyo..burok betul la gambar tu..huhuhu

beli sarung ic ni skali.. RM1 je..
kang rosak lak lagi ic aku tu..haihhhh



13 comments:

fazilzura said...

kak .. now on mmg xdak buku bank doh kak .. x besh kan kan .. x suke arr tgk transaksi gune slip2 cmtuh ..

elly @ suely said...

nape x tunjuk kad maybank tu skali? ekeke... cntik kan kad maybank cam kedit kad... ic baru ko pon lawo hehehe

Ummi Nuhlan said...

kak ai..memang xdak buku dah..dah lama dah.rasanya 2-3 thn dah dirog wat system mcm ni

farrah said...

leceh tak nak bukak account maybank sekarang, kak? dulu beberapa tahun lepas bagi saya leceh sangat, sebab nak kena buat appointment la ini la itu la. alih-alih tak buat-buat sampai sekarang.

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

kak ai..
memang dah lama tak de buku kalo bank MAYANK nie..
kalo akak nak transaksi.., amik dari maybany2u aer..
leh ambik dari situ or ATM machine...
:-)

aRe_uDear said...

yer tu sampai jenjuling tgk ic baru tue wakakaaa

D.O.U.B.L.E...S said...

la rasa mcm baru je pie buat dah dapat dah...

AieZa said...

aku pung xsuka xda buku.. tp apa bole buat.. skang transaction online.. paperless.. tp sian la kt org2 tua.. org2 kg yg mana xreti tenet tu.. diorg akan jd susah la bile nk amik statement kena mintak kt bank n pay some amount.. aku pun lupa brp.. maybank mmg suka tekan $$ org.. mencii..

Shyda luv Radzak said...

wah..wah..wah..i pon nak tkr ic baru lah..hehe

FaizAmY said...

skrg maybank bukak akaun mmg xdek buku..dah lame la k ai semenjak aku sunti slim shady lagik..x silap aku aku bukak akaun mbb xdek buku ni thn 2005..yg visa debit card tu recently..mean kalau ko nak gune duitkan x payah withdraw kat atm machine ko swep je kad tu as long as ade duit dlm tu ko leh gune la..sbb skrg maybank kan pengeluaran lebih 3 kali ade charge so ko swep je la kad tu utk mengelakkan charge tu...swep mcm ala2 kredit kad...eheheee

atie said...

kak ai..memang skang kalau bkak akaun tak der dah pakai buku-buku nie..dah lama dah..heheh

Unknown said...

memang la kak..skg ni maybank tak guna buku dah..dia bagi sekeping kertas je bentuk macam kad...pandai2 la leminate kertas tu agar terjaga.

kad maybank pun dah guna debit card so lebih memudahkan kalau duit takde dalam tangan..tunjuk je kad tu (kalau kedai tu ada menyediakan debit) Kad tu cantik kan kak...Gambar ceri...lapar2 je tengok kad tu..hehhehee

saveme_zero said...

a'ah kak ai..xde buku dah. pki kad ceri tu jer skrg ni.

klik klik (^_^)