5.5.09

::PASAU::

"moh pegi pasar. mak nk belikan abah kau ikan"

apa kowang leh caye ke ckp mak aku tu?? huh! mmg dia camtu le..'mak nk beli daging' . Tapi..giler bapak punye berangkut tau! Habis 1 pasar tu nk dibelinya! Gunduh gandah. keh keh. Adoiii..camni le mak aku. Kalau kami balik, seboleh2 dia nk masak tetiap sorang punye lauk feberet. oooiiii...takyah la sampai camtu. Apa kau ingat anak kau 2 org je ke Biah ooii? Jenoh pulak nk memasak sampai 6 jenis lauk kang! hihihi..


Cam Ahad aritu aku, iena + AJ ikut mak gi Psr Alor Gajah tu. Ha..ada yg tanye umah mak aku katne kan? Umah mak aku kat Tmn Kelemak Perdana. Kira kalau kuar dari tol, tak sampai lagi pekan Alor Gajah dah jumpa umah mak aku belah kiri tu..


jenoh ikut mak..tunggu kat kete jelah..
aku ngan iena siap ratah puyuh goreng lagik!
sedap gilos. dah le gomok, manis lak tu.
$2.50 jo..

cak!

puyuh

ha..x caye?
kat kitaorg pon dah sebakul lebih barang..
tu ada lagik dia jinjing!!!
ish ish ish
mak sapa la tu.

AJ D' KOJEK

sampai umah harus mak aku trus masak2
menu wajib dah tentulah 'ayam masak lomak cili api tobakar buntut'!!

uhuuuu..mau tertonggeng kau makan!

asam podas ikan duri

sup budak + pajeri nonas tak sompek den nk amik gambar e..

8 comments:

AkMa said...

meriah btul kalau bakik kg..camtu la..mak aku pun g tu gak lerr..

helena's said...

puyuh goreng paling banyak kolesterol kak..jaga2,,hehe

sup budak tu kak ai?hehehe

☆ lieya latif ☆ said...

kak, mak biase laa excited kalo anak2 die balik, kalo boleh sume peberet food anak nak di masaknye....aku pun camtu laa, siap pesan kat mak aku masak lebih sebab aku nak tapau wak balik putrajya muwahahahahaaha....

kak, terliur tgk ayam lomak cili api tu kak....

jay said...

aku le yg tanye kampong akak tu belah mane tuh..rindunye balik melake..

emellia said...

wahhh.. lama gile tak tinggal jejak ni.

tapi bila aku terpandang asam pedas ikan duri... memang aku teringin sangat nak makan... sapelah sudi nak masakkan aku ni...

ppb_ppkp said...

ya allah..sedapnya masak lemak cili api ayam tu....dah lama x pekena...nak ckit kak ai

eLYies said...

adui..tang masak makcik biah....suspek la..untung anak2 mak biah yer....

Rafizah Nordin said...

mak kau sihat lagik besan.biolah dia nak masakkan tuk anak2 dia sesekali kowang balik.cam aku nih,mak aku dah tak sihat & tak daya.kami2 jek yg masakkan tuk dia...

klik klik (^_^)