19.5.09

::OPET DEMAM::

Pagi ni aku x masuk opis. Aku bawak Opet gi klinik $1 sbb dia demam. Yang merisaukan aku tu dia tak demam biasa tau. Patut la kelmarin tu dia takmo minum susu. Bila tanye kata nak, tp letak je kt molot, dia takmo lak susu tu. Rupanya dalam mulut dia penuh ulser!!!!!!! Smalam masa dalam kete aku dh nampak ulser2 tu dlm mulut. Alahaiiiiiiiiiiii...siannye anak mama!!! Patut la xnak susu. Makan pon kurang. Malam td aku yg kene suapkan dia burger. Payah dia nk makan. Aku suh dia nganga luas2..pastu aku trus masukkan kt ujung tekak :( sian kan? Ntah camne la dia kt nursery smalam. huhuhu...

Masa aku suap dia makan tu la aku terperasan tangan & kaki dia ada bintik-bintik!!! ayoyoooo..trus kepala otak aku teringat kat anak-anak AYIEN yg baru kuar spital sbb de
mam Coxsakie tu (sakit tangan, kaki & mulut). Skali aku call tanye dia. Pastu aku ckp la Opet camne..dia ckp mmg sah! camtu simptom2 yg ada kt anak2 dia!!! huhuhuhu..panik aku laki bini. Ingat nk gi spital malam tadi. Tp cam payah lak nk gunduh gandah reramai ke sana. So, pagi ni baru nk gi. Tp kami gi klinik dulu. Tengok apa kata doktor..

Kowang doakan Opet k....risau aku ni..




mulut penuh ulser..

7 comments:

Bibu said...

alahai sian opet kau!

*syafinaz*me,my self and i... said...

alamak..siannye si comel tu.cepat2 bwk gi hospital.takutla,skang ni mcm2 penyakit menyerang.

adam dulu pnh kene ulser.penuh 1 mulut.sampai ke tekak.susut badan dia 3 kg mase tu.langsung xnk makan,menyusu.bile dia nmpk alyaa menyusu dia tengok je.yelah,dia nak menyusu tapi takut sakit.sedih sgt mase tu.

mule2 igtkan kene jangkitan kaki,tgn,mulut tu.bile gi klinik doc ckp xde.cume panas dalam je.lega.

GET WELL SOON OPET!

KasiH said...

alahai....semoga sembuh cepat ye opet!

Tink said...

alah syian opet!
ank aku penah kena.
sian.. tak mau makan. minum susu pon nanis jek..
dah bwk pi sepital ke?

saveme_zero said...

ya allah..sian ely. moga ely cepat sembuh yer

elly @ suely said...

ala shiannye opet... wisau kan skang nie... mcm2 penyakit.... semoga 0pet cepat sembuh!

[I][T][A] said...

semoga opet cepat sembuh... Dr. ckp penyakit kaki tangan dan mulut memang kerap melanda kanak2 skrang ni..

klik klik (^_^)