22.5.09

::YUHUHUUUU::


Adoiii...letih gilos aku wei! Terkangkang-kangkang aku kehulu-kehilir..Yelah, laki aku keje. Harini dia kene gi hantar ikan ntah brape tan pegi Seremban nu..haihhhh..ni aku balik kejap dari klinik nk masak. Jap lagi dlm kul 12 aku nk kuar balik amik Along, Echah + Angah kat skolah.

Wei kowang!!!! Nak tau tak brape kes HFMD kat nursery tu smalam?? 5 orang!! so, semuanya sekali dah 8 org yg kene jangkit! Tu pon aku gi nursery tanye status sendiri tau. Aku apa lagi, mana leh biarkan kan? Sian la kat bebudak lain. Aku criter kat doktor tadi dah ada 8 kes kat nursery tu. Oh ye! Aku gi klinik kerajaan tadi. Ha kau..tekejut berok doc tu! Trus mintak aku address nursery sbb dia kene buat team nk buat cheaking. huhuhu..aku tepon gak nursery tadi bgtau. Pengasuh2 tu dah cuak. Yelah..kowang ingat, kowang je yg cuak kalau nursery tu kene tutup sementara?? Yg aku ni? Sama la..kalau dowang tutup, camne lak anak2 aku kan. Taoi dah keadaan memaksa aku mereport pada doc utk kepentingan sume orang jugak. huhuhu..tak tau la apa yg jadi lepas ni. AKu berserah je. Kalau anak2 aku kene kurantin lagi, aku terpaksala amik cuti tanpa gaji ke, atau pon aku gi balik klinik kanak2 tu mintak doc tu kuarkan lagi surat kuarantin utk aku jaga BB pulak. What to do?? Terpaksala kan....

Ok la wei, tak sempat lagi aku nk bercerita ceriti yg mengarut2 tu. Nak bawak buntut aku ni pon dah rasa cam tak terdaya. Tp aku syukur gak, rezeki aku duk kt umah ni tak putus. Alhamdullilah..mekasih pada yg menyoping dan menghabiskan $ kowang kt Kedai aku tu ye..Minggu depan dapat gaji, leh sopin lagi..kahhhhhhhhhh...

TQ ALLS!! AILEBIU..BUBYEEEEEEEEEEEEEEEEEE


~MamaErfan, a'ah yang..akak dah tak kasi suap2 dah makan. Cawan air pon dah asing2kan dah. Mana la tau kan, ngan yg besau2 tu pon kene lak kang. Mmg parah la aku laki bini wei..mekasih ye..


9 comments:

elly @ suely said...

semoga opet, bb n anak2 yg kat nursery tu yg turut dijangkiti cepat sembuh! rajin2 makan ubat yer...

suhida said...

takutnye kak ai...
cane leh terjangkit lak satu neseri tu.

Dj Epoi said...

Uik!!!!!!!!!!!

REPORTEtttTTTT ponk Lu gak ka?


P/S _ REPORTER

fazilzura said...

mak aiii ramai nye...
tu yg daku takut nak anto nusery tuh... huhuhuuh .. risau2

shi3la said...

ya amponnnn naper ngan opett kesayangan haku tuh...alaaaa ciannyer diyerrr....BB ponn kener yerk..mende alah tuhh memang berjangkit lahh kak..sgt seriyuss sebab leh jangkit secara sentuhan kannn..

..alaa ciann nyer derang...elok pon ko wat laporan kak..8 org tuhh dahh lebihh dr patut dah..maner tauu kat situ adr penternakk viruss tuhh ker..hahh kann...

ehh kat ko ponn haku cian gakk kak..huhhh terasa akan kepenatan ko tuh..nanti biler semua dah ok..ko rehat byk2 yer kak..ko ponn bukannyer sihat sgt2..jgn luper mkn ubat ko tuhh...moga opet ngan bb cepat sembuhh yer sayangg..ciann mama..

FaizAmYAirieL said...

kak ai - aku rase penyakit ni hanye kene kat budak 5thn ke bwh jerk..x silap aku la..tp kene berhati2 jgk..cian bb lak kene..smg cepat sembuh!

Jiey^Mien said...

Bagus la akak report.. Nnt kang, diorg dtg, pastu diorg kasi bersih sumer skali peralatan n buang tilam2.. pastu tutup utk seminggu.. ni yang jadik kat nursery kat umah kawan opis jiey dulu..

helena's said...

ya Allah..siannye..

berjangkit la pulak..

akubye said...

Mende2 camni lah yang paling takut aku jadinye... habis kuat pun tawakal je lah...

klik klik (^_^)