20.5.09

::PAGIKU DIHARI KUARANTIN::


Pepagi tadi masa kakak2 Opet bersiap nk gi skolah, dia pon bangun nangis2 nak susu. Aku tau punye, kalau buat pon mmg dia takkan minum punye. Dah 3 hari tak menyusu. Tp kene buat gak sbb dia nk tengok botol dia. So, buatkan jugak la tadi. Tp skit jelah..4oz je. Mmg betul pon dia tak minum! Dia nk pegang je botol tu. Sian kan? Dia takut pedih mulut + tekak dia yg penoh ngan ulser tu. huhuhu..pehtu aku lak dh terlajak tido mlm tadi. Sepatutnya aku bagi dia makan ubat kul 2:30pagi. Tp aku lupa lak nak kunci jam. Dah alang2 dia bangun tu, aku suapkan la ubat. Pastu aku sapukan ubat kebas dlm mulut dia. Haihhh..jenoh tau nk sapu dlm mulut tu! berguling2 dia pedih. Tp lepas tu baru dia lega skit. Trus sambung tido!

Masa aku taip hni dia dh bangun. Sesambil tu aku suapkan dia bubur yg aku masak pagi buta tadi. Alhamdullilah! Syukur! dia makan separoh mangkuk dah! Lega aku!
Kita yg mak-mak ni mmg camni la kan? kalau boleh biar le penyakit anak tu bagi kt kita je. Tp masalahnya kalau nk demam..mmg aku SENTIASA RASA DEMAM. Kalau aku nk ulser dia tu pon mmg SENTIASA DALAM MULUT AKU NI BER ULSER!! Camno tu?? takpe la Adeq..kita sesama la rasa ye...hihihhi

Oh ye, malam tadi owner nursery Opet ada call bertanya khabar. Dia pon risau gak sbb smalam ada lagi sorang budak kt nursery tu kompom kene demam Coxsackie ! Nak kata menjangkit ngan Opet tak mungkin kot sbb budak tu hari isnin tak dtg nursery sbb demam. Maknanya mmg dia tak jumpa pon ngan Opet la. Ha! isk..risau tul la..dari mana la dtgnye virus tu kan? tp virus ni biasanya serang bebudak umur 4 tahun ke bawah..dia risau gak takut nursery tu kene shutdown sementara. Kesian lak kat mak pak bebudak lain tu..haih..ntah le..



bintik2 kat kaki dah kurang. tp kt bontot dia kuat. cam kene chicken pox tu.. yg paling seksa dlm tekak la.. tp sib bek tak kene teruk cam anak Ayien, sampai bernanah!! Adoiii..kesian budak..
duk umah pon kene keje gak..ngeh ngeh..
tudung...tudung.. meh beli tudung murah!! mariiii!

model yg sentiasa menemani aku! aku dah bagi dia nama..MIMIe

bubur nasik Opet

sempat lagi masa Opet tido tadi aku memasang langsir merah baru aku ni!! urah gilos ok..sume modal aku tak sampai pon $20!
aku guna wire je..takde sape nk jahitkan cangkuk tu..
kang nk hantar kedai, naye je upah mahal dari aku beli kain!

cantik..aku suke gelap2 camni. umah pon redup je..


Opet baru bangun tido..
cepat sembuh tau sayang..!!

dah le asik nk menepek je..siap mintak dokong bagai.

Sakit cam nk patah pinggang aku ni tau! huhuhu..


13 comments:

Atie.Rashid said...

moga cepat sembuh ye opet....

tudung...oo tudung....hahhaha

el said...

alahaiiii opetttt...sedih lak tgk gmbr last tu...teringat kat danish aku lak..huwaaaa..harus tghari nak balik cepat..nak tgk dia..ok x..td pg cam panas...smlm tido pun..asyik pelok aku jerk..huwaaaaaa huwaaaaaa

FaizAmY said...

mmg riso kan kalau anak sakit..huhuh.airiel pon penah kene sakit ni...ulser tu mmg berade di tekak..penuh dgn bintik2 kat tekak die..sampai die x mo makan, minum n tido..part tido paling aku tensen sbb die akan nangis sampai die penat baru die tido..lame tu dlm setengah jam..pujuk pon nangis jgk..mmg riso sgt...smg cepat sembuh ye opet..

[I][T][A] said...

keciannyer opet yang comel ni... skrang ni tak adalah dia mintak nak makan nasikan... opetkan suka makan nasi... apa-apa pun moga opet cepat sembuh yer... k.ai jangan lupa bagi opet makan ubat tau.. :D

::Deela:: said...

alaa...cian nyer opet...
cepat sembuh ye si kecik...heheh

Tink said...

cepat sembuh ye opet cayang.

ZiE said...

siannya opet.. memang sebagai ibu kita nak biar kita je yg sakit. sian betul kat opet nak minum susu tapi takot... sure dia haus kan :'(
semoga cepat sembuh yeee

elly @ suely said...

cian opet... sem0ga cepat sembuh yer sayang! sib x kena warded bagai... kalo x lg jenuh kehu kehilir yer kak... x pe la, sbr banyak2....

Syafa said...

cantiknyer langsirrrrrrrrr..murah lak tu..sempat lagi ko panjat2 pasang langsir..mcm ari raya lak..hahaha
cian elly..telepet je tido..tapi still leh pandang camera occay!!!

Jue @ atanayuiman said...

opettt.. semoga lekas semuh yeaaa...........

♥ Eda ♥ said...

alahai kak ai ...aku sedih tengok gambo yg last tu..huhu..tapi nak gelak pun ade..ko sempat promote tudung lak kat entry ni..kahhhhh,..nway muge opet cepat sembuh...muahhhhhhh

D.O.U.B.L.E...S said...

cepat la sembuh anak saudara mak tam nie...cantik kak langsir ko ...

saveme_zero said...

ely kuat...cepat sembuh yer.

klik klik (^_^)