13.5.09

::KALER MUKA::

Inillah AGENDA yg aku ckp tu..muahahahahahaha! Beli makeup baru. Kowang ingat tak aku penah tayang makeup2 aku yg brand Mydin TU?? Kan dah bertahun aku guna eye shadow tu. Sampai dah terkopak2 bekas makeup aku tu tau!

Alhamdullilah, ni ade rezeki skit..baik aku 'nampak' kan. Aku belilah makeup gantian aku. Kali ni aku beli yg senonoh skit la. Aku borong kt Elianto. Jenoh budak tu nk melayan aku! keh keh..sabo ye dek. Nasib kau la dpt customer cam aku ni..muahahahaha..pegang tu, letak ni, tanye tu, tanye ni, amik tu, campak ni! kahhhhhhhhhhhhh
Akhirnya, ini yg berjaya aku rembat. Dan..aku rasa PUAS sangat! Gumbira hati aku ni. Pehtu rasa cam tak sabar2 nk gi keje. Nak tepek kaler2 kt muka aku ni ngan kaler baru. Lalalalalalalalala....


model tak bertauliah elianto rawang!

amik kau!!!!
berderet aku borong ha...


blusher..

AKU: Dik, soft pink ni sesuai tak utk kulit akak? (yg itam manis ni..)

ADIK : Erkkkk...

AKU: kau jangan buat muka camtu ye! Tak sesuaikan? sbb aku gelap kan?

ADIK : hihihi..akak amik la kaler yg dark skit..

AKU : hhmmm..tp aku suka la kaler ni. nampak soft je. eh! lantak la..bior le tak sedar diri pon. aku nk yg ni gak.

ADIK : akak ni kan..hihihi..amik jelah kak. dah berkenan yg tu jugak..

lalalalalalalalalaaaaaa


bokas lotak kaler mata aku.
Aku beli 2. satu besau, satu kocik


yg aku dpt dari elianto.
nampak perfume tu tak???


Ha!!
Ni hadiah tau.
Kalau kau beli $50 ke atas, dapat sebotol perfume ni.
Dek kerana kebijaksanan kepala hotak aku,
aku paksa budak cashier tu buat 2 resit utk aku.
ngeh ngeh ngeh..dapat 2 botol!!

lalalalalalalalalaa..

dah letak dalam pallet..lawo kan?
rasa nk telan je!!

hohoho

yg ni plak mascara + eyeliner + eyebrow pencil
sume SILKYGIRL punye.
Murah!

Aku takleh sebenornya pakai mascara maybeline tu.
Aku pakai, bulu mata aku jadi cam gajah yg dlm sesame street tu!!
giler bapak panjang tau!
pehtu bila aku pakai spek itam, bulu mata aku leh lak tersangkut kat cermin tu!
huh! baik aku pakai yg biasa2 je..
sebab bulu aku ni mmg dah panjang..tp kene lentikkan la baru nampak..
hohoho

nampak tak????!!!
ni la bekas makeup aku yg daif tu..
sume dah terkopak2

dah cantikkkkkkkkkkk!!!

"Abang...abang tak rasa nk hadiahkan Intan kotak makeup ke? yg kecik pon jadik la"..

"Yang nk yg kayu ke, yg besi punye?"

"erk!"


apo la dia ni..salah dengar ke? aku mintak kotak makeup, bukan kotak letak tukul besi! huh!



20 comments:

saveme_zero said...

elianto mmg murah & kaler dia semua cantik2 kak ai. aku skrg pki elianto jer..murah..save bajet.

D.O.U.B.L.E...S said...

kak aku nak jugak...........

grow2g3th3r said...

wah.. pasti ko makin cantik ye ai... apa2pun,.. ko tetap sweet dan menawan...

ko beli elianto ni kat mana ai?

Syafa said...

aku pun geram tgk shadow warna warni tu..rase nak gigit2 je pallet tu..leh x??

Unknown said...

gile murah ye?maknenye dlm 100 le ko abis?hehehe

fazilzura said...

wahhh kak monnn. borong yekkkk

elly @ suely said...

getis je beli make up (ayat jeles) kahhhhhhhhhhhhhhhhhh....

AieZa said...

elianto syok borong.. sume murah belaka.. bestt..

el said...

sejak jd tokeh ni mcm2 lah ko ni..heheh rezeki murah kot...x lm lg exora lak kat n3 bru..berdekah3

nota bijik: aku xde makeup lgsg...cuci muke pun xde tau..hrp mklum..ni lah seketul muke aku

Unknown said...

wah..bestnyer barang2 make up baru.bukan main lagi yer skrg ni.bisnes masyuuukkkk katakan..hehehheaku ni bila la nk melawa2 camni.

cik helena said...

elianto,yg eye shadow tu rm5 kan 1,,ke de diskaun lagi??
banyak nye akak beli..

@e_da said...

wahh sonoknyerr tengok... main make up make up.. tp kan akak mmg dah lawo... touch up sket mesti dah meletop.. hehehhe

-:- Zafran BabyAndKidsCollections Enterprise -:- said...

waaahhh.. borong sakan kak...

♥ Che NamNam ♥ said...

mhuahuahua...lawak la ko kakk...geli atey haku bacer...

wahhhh semua baru..bagus bagusss..makin chantekk jadiknyer kak haku nihh...

Ryn said...

mcm pallet water color...murah rezeki ko kak ai...AMIN...chaiyok2!

nita said...

Elianto? akak pon ada dengar2 gak brand ni. ok ke ai?

MaDaM LiEzA said...

salam... k ai just nak bgth.. aku pun rembat gak kasut crocs tu tak tahan,,,, pastu nak ty compact powder ape yg k ai pakai warna biru tu jenama ape yek .. lupe lak..

Fiza Nordin said...

dialog akhir tu buat aku gelak sengsorang, sengal!wakaka

ko mmborong memacam kaler ni tuk praktis belajo andam ye besan???amik aku jadi model boleh???aku sudi, aku sudi kau membedek muke aku nih,silekan...!

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

bijak bijak
aku tak terpikir plak nak beli dia nyer casing kak ai....he he he
bila dah letak dlm casing.....nampak branded gark tu kak
elianto ok lorr dia nyer kaler..
pastu tak sememeh....
ko x beli foundation dia ke kak?

FaizAmY said...

mak aih..borongg make up..x penah aku buat..ekeke..melambaknye make up ko kak ai..ehehe

klik klik (^_^)