11.5.09

::MAKEUP LESSON ALA AJ CINTA::

Amacam?????
Boleh tak aku jadik makeup artist pro?

muahahahahahahahaa


Inilah sebenarnya MISSION aku Sabtu aritu. Aku sememangnya minat mengandam sama gak ngan si AJ. Kiranya Aj ni nurun aku la. Boleh? :P

Sebelom ni pon aku dah penah makeupkan orang utk majlis pernikahan, pertunangan, penari bagai. Tp aku rasa aku minat ngan style makeup AJ. Yelahhh..kebiasaannya skang ni org lagi minat hire bapoks dari pompuan tulen. Uiks! bapoks tu..tp kau tak ok AJ. Kau jantan lembuts tp ganaz! kahhhhhhhhhhh...
Pastu kadang tu ada client yg nak makeup ala-ala dari hasil tangan jantan lembuts tp tak boleh sbb org tua tak kasi lelaki yg makeupkan anak dowang. Kan? Mmg selalu jadik camni.

So, aku + AJ dah carik jalan yg boleh mendatangkan kesenangan utk client + aku jugak. (tu yg aku suka tu..). Caranya ialah..membiasakan aku makeup ala-ala hasil tangan lelaki lembuts! So, lepas ni kalau ada yg tingin nk makeup vougeh, leh le contact aku. Aku skang ni under AJ CINTAALIAH. Dan Alhamdullilah..aku dah ada job utk ujung bulan ni. Rezeki aku anak-beranak..Syukur!!


Sabtu aritu yg menjadi mangsa aku, tak lain tak bukan..adik si CT, AISHA! Mekaseh bebanyak tau Aisha. Sudi sedekahkan aku muka kau tu. Siap kasi aku hadiah hari ibu lagik! muahahahahahaha...tulah kau, aku nk kasi kau tudung free kau takmo amik. Takpe, nnt tunggu stok baru..leh amik utk raya k..mekaseh ye sayang..kredit jugak utk si HALIM sbb jadik photoG yg hebat utk aku. Dan bebanyak time kaseh utk adik kechentaan aku, AJ sbb bagi tunjuk ajar utk aku jadik pemakeup artist ala-ala Nyah gitew! Cayang kowang sume!! muahhhhhhhhh..


sebelom digodek mukanya..

alatan utk mengodek




standby..

lalalalalala..
tepek..tepek..tepek..

tok guru memerhati dengan serius

'tepek banyak skit la wei..kedukut betol la kau kak ngah!!'

Tok Guru merepek..huh!

tengok sesuai ke idak ngan kulit..




tarik bagi koyak kulit dia..
kahhhhhhhhhh..mampos aku takde sape nk hire aku makeup!



Penoh keseriusan!!!



Camni cara yg betol ye Nyah..

80% done..



siap digodek!!












Mekaseh Aisha..

Oh ye! untuk makeup lesson aku ni, aku blajar utk makeup
Majlis Pernikahan / Pertunangan (lite makeup)

Utk Persandingan nnt kowang tengok trus la job aku bulan ni nnt ye..



15 comments:

saveme_zero said...

marvelos! good job kak ai. keep up a good work.

miss♥wahida said...

wahhhh cantik la kak ai make up...

jay said...

waahh..kak..ko nye otak mmg bisnes je yek..x sabau nk tgk lagi hasil tgn magic kak ai..

Syafa said...

cantik hasil tangan ko kak ai...bagus2..nanti cuba la make up aku yer..ala..aku jadi model je la..aku sedekah muke aku ni je.bley x???ngeh..ngehh

♥ Eda ♥ said...

dah pandai ngandam plak mamek...syabas...pehni leh andam aku eh...nak gak merasa sehari jadik cantik nak mampos..ekekeke...

cik helena said...

berseni2,,memang berseni,.kak ai ni berbakat la..tp saya suke lelaki lembut tp ganaz yg makeup bole?haha

FaizAmY said...

wah...nak jadik mak andam lak ko kak ai...cayalahh...bagus kak ai..teruskan...kalau aj bz ko leh replace die..mane tau weekend dapat 2 3 job pengantin kan..ko leh la handle 1..towl x? ehehe..teruskan business minded ko k..

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

lama tul aku tak merepek kat umah ko kan kak
tu dia...mak ayam dah tukar profesion...he he he

cantik arr kak
lepas nie ko make up aku plak boleh kak...hu hu hu
berubah benar muka si aisha tu....

atie said...

waduh...waduh..kak ai..syabas ka ai...atie kagum ngan kak ai..semoga akak berjaya dalam seme bidang yg akak cuba nie...

Tink said...

wah!! bebakat gak ko ni ek..
bagos..bagos

nasz said...

WAH, SELANGKAH MAJU KE DEPAN KAK AI. CANTIK KO MEKAP!

ZiE said...

cantikkk memang cantik la kak ai makeup.. tumbs up untuk kak ai.

atie said...

wah!!! menjadik gak ko mekap ye ai....fuh cantik....

anaklaut said...

anda bertuah dikurniakan bakat make-up..tak semua yang boleh lakuakan..

tq singgah anaklaut

eiza in the house.. said...

kak ai, nanti leh make up eiza yer..
dok berangan klu kak ai make up kan.. hehe

klik klik (^_^)