16.3.09

::AHADKU::


Minggu ni hanya family aku je yg balik umah mak. Ni pon sbb nak antar anak2 ayam aku ni. So, takde la meriah sgt balik melaka kali ni. Bising sore anak2 aku jelah. Keh keh..balik kali ni dapat jugak aku tido kat bilik 1st class tu. Biasa yg dpt tido bilik tu Iena / CT Temah je sbb dema ade anak kecik. Aku tido kat bilik 3rd Class je (bilik blakang). Aku mmg jenis no hal punye tido mana pon. Tp balik kali ni dpt le tido bilik ekon tu. Almaklum la, saya sangat jakun kerana di rumah saya tidak mempunyai ekon. Bila ada ekon, mata saya sentiasa terasa redup, dan sangat selesa utk tido.. ;P

sinaran pagi yg nyaman..

cahaya pagi yg indah..

Sarapan yg sedap nk mampos!!
ayam goreng + nasik goreng cili kering tumbok..
minum lak ngan teh tarik spesial dari Biah!
ohhhhhhhhhhhhhhh...indahnya idop!

Sian ngan anak mak aku, Adek.
mak aku criter tetiba je 1 haritu dia terjelepuk dpn mak aku.
Langsung takleh berdiri/jalan.
mak aku ckp strok. keh keh..memandai je kau Biah!
mak aku x bawak gi klinik.
usaha sendiri bagi ubat. tau ubat apa? ubat demam budak!
Alhamdullilah, dah boleh berjalan w/pon asik tersungkur je..
semoga Adek sihat cepat ye..leh teman mak..

Ni dia baru je bangun dari terjelepuk.
memula dulu mak aku ckp, dia jalan mengensot!
tinggi tul semangat kau Adek..huhuhu..
Kak Ngah kagummmmm

Camni le keadaan Abah aku
mmg kat situ jelah tempat dia melepak..

Dara Pungutan, Along

biasa kecoh ooo kat sni,
tp balik kali ni adik bradik ni je yg ade..

agak lengang

percubaan utk menghidupkan mentol bilik 1st class..

YES!!!!
pasni, repair bilik abah lak ye bang..

Mama..ukak opok!

ngap!

cayang Abah..

me + along

me + angah

me + BB Qitie
windu giler aku ngan ini budak nakal!
huhuhuhu..

bebudak ni takde, sunyi lak umah ni.
ngan sapa lak aku nk bertempik?
rehat jap tekak aku ni dari melolong..huhuhu
windunyeeeeeeeee


Biah yg degil takmo ditolong!
aku mmg sama pesen ngan mak aku ni.
bila memasak, mmg tak suka ditolong!!
tak reti aku nk memasak kalau org nengok tau.
melainkan kalau aku yg mintak tlg..baru boleh..
kalau kau sibuk gak nk nolong kt dapor aku, kau tengok..mmg aku tinggalkan kau masak!
ngeh ngeh

BEFORE

AFTER

WALLLA!!!!!

petai ni le yg buatkan jubo aku tercirit2!
masa makan mmg tak hengat donia..

menantu yg rajin,
laki sapa la tu??????

bunga ni salah 1 dari deco kt umah mak aku.
nampak tak ade terselit buah anggur tu?
umah aku mmg takde la deco2 camni.
makanya, anak aku adalah sangat jakun!

See???!!
Opet tengah gigih memetik 'anggur' tu.
jenoh aku mengutip pehtu letak balik kat celah2 bunga tu! huh!
AJ, pasni kau tukar le deco kt umah mak ni.
kau letak bunga2 duri lak!

Opet budak nakal!!

Ya Allah..ni musti laki aku punye keje ni.
sib bek aku tak tido terkangkang time ni..!

Nape ngan kau ni Opet???!! Ni kes merajuk la ni. Kalau kat umah pon mmg camni le gaya dia kalau merajuk.. bersandar kat dinding..hihihi



~Aku rasa setakat ni je kot hapdet aku utk harini. Aku dah tak larat..asyik le kuar masuk jamban! perit oo jubo aku! huhuhu..aku nk masak lak. Dah lapo! Kalau aku rajin kang, aku tayang le apa yg aku masak kat kowang. Aku kan suka meRIAK..keh keh..k lah wei, bubye all...muahhhhhhhhhhhhhh

15 comments:

~~ciklinn~~ said...

masyallah sedapnyer kak oii lauk pauk kat kg itu..... mmg tak jadi diet kan camnie.. huhuhhhu

kak... linn berkenan sungguhlah dgn set rotan omak kau itu... beli kat mana yerk? huhhu nyibukk kan aku... tapi sungguh mmg aku berkenan..kalu diorg nak letgo bgtau aku yerk... hahhahahhahah

jiejah d'blogger said...

lawooooo rumah mak ko ..
sedapppppppppnya masakan kg
huwaaaaaaaa weekend td aku x jd balik kg :((

shi3la said...

kak chomel lak haku nengok ko tido..cam anak dara jerkk..ahaksss suker ler tue...

kak,dak ely ngan danial samer jerk perangai..kalau majuk mesti nyador kat dinding tau..geram haku tgk...agaknyer taun lahir derang samer tue yg samer peel kut kann..

nabilah_2908 said...

hrumm..masakan ibu..mmg tiada tandingnnyer..:)

kak..sy nk tau gak nie...melaka kt area mn?

MUMMY ILA said...

sedapnyeeeeeeeeeee gulai ikan masin. nak skitttt!!!

aku pun cam mak ko kak ai..x suka org sebok kacau aku kat dapo kecuali aku mintak tolong.

kakngah said...

penangan potai... wakakkaka!! laweh!

Bibu said...

canteknye dapo n umah Makcik Biah nih..Makcik Biah, saya nak dtg meminang nih!Ade lagi anak dara/teruna?

D.O.U.B.L.E...S said...

sedapnya..rindu masakan mak..

saveme_zero said...

WALAAA...AKU TAK TAHAN TGK ITU KARI!! KASI SKITTTTTTT

kasihatie said...

kak ai..comel la opet senyum masa makan kopok tue..sweet sangat2..x jemu atie tengok...

Nur Syafawati said...

ikan ape tu kak ai...huhuh..bile dah masak ..mmg menarik sungguh!!!

miss♥wahida said...

kak ai..cute sgt2 la ely tu...geram jea tgk..wah..masakan suem x bleh blah..kt umh saya ada jeruk petai..
nak ker??mkn petai byk leh buang angin hukhukhukhuk

lieya_latif said...

kak terliur okey aku tgk lauk2 ko tu....petai tu mmg peberet aku gak....eii lame gile tk makanpetai, laki aku tak mkn petai kak...balik kg baru le aku makan petai sebab ade geng nak lawan mulut busuk ha ha haahahah

kak.... seksi ko tdo kak.....ha'ah kak seb baik tak terkangkang ...kang tak pasal2 jadi cam elizabeth wong tu, hi hi hihi

kak, umah mak ko cantik...kemas jek.....

ces!!! aku ingat sape la yg kene strok tadi...ko ni memang laa kak!!!!

grow2g3th3r said...

wah.. nampak sangat ko gumbira sakan ye ai.. hilang segala duka lara aku bila lihat ko anak beranak hapy..... aku pun tumpang happy.....

F A R Y N said...

kak..nasib baik ko tak tido pakai kain...hahahahaha...
kalau tak jadilah AI terlampau...wakaka

klik klik (^_^)