31.3.09

::BANJIR::

Kowang ingat duk kat tingkat 10 tak kene banjir ke? Kene jugak oooooooooooooo!!!

Malam tadi dlm kul 9 tetiba je RIBUT TAUFAN melanda kat kawasan umah aku. Mmg kuat giler la angin. Bunyi angin tu dah macam criter hantu. Tambah lak ngan kilat petir. Mak aiiiiii...kecut pewot aku anak branak. Laki aku trus brenti operasi basuh kain. Pegi je dapor, aku dah macam nk pitam! BANJIR!!!!


punyela kuat angin.
sampai melekat langsir aku kat cermin!

bocor kat siling depan..
bahaya giler..air tu menitik sampai ke suis!

tempias.
habis basah karpet aku.

BANJIRRRRRRRR!!



lenjun dapor gas aku!
abis kene buang minyak dlm koli tu.
dah bercampur ngan air ujan..
mmg menakutkan le malam tadi tu..
huhuhu


11 comments:

sis_nita said...

alahai.. sure ko penat nak mengemop nihh.. malam tadi tmpt akak tak lerr ujan.. tapi petang semalam ujan lebat.. siap kilat bagai.. malam baru sampai umah ko laa tu..

♥ Eda ♥ said...

uiksss ko tak tutup tengkap ke??oo ye la ko umah atas skali kan...huhu..riso lak aku yg air meleleh kat cabel letrik tu...ko keringkan ngan blower dulu baru pkai..huhuhu

KasiH said...

rumah ko atas sekali eh? alahai hbs sna sni bocor..tang kena wyr tu beware sikit...

Bibu said...

huhu mmg sgt lebat..smlm on de way balik..naik moto plak tu..walopon pakei baju ujan dan helmet ..kepala aku basah!!

nasz said...

adoi, basah abis umah ko kak oi. jenuh nak ngemop umah. huhuhu

MUMMY ILA said...

huhu sungguh menyiksakan bila aku nengok gambo ni. dah la ko x bape sihat.. xpela abe kaman ada..

biasala tu kalau dah angin kuat tp ko kena tampal syiling yg bocor tu...

elly @ suely said...

huih.. umah ats banjir? dahsat tu... memg kalo umah ke bangunan ke tingi2 ni leh dgr angin kan? takot woo dgr byi angin tu... mcm puting beliung ade kot kan?

eLYies said...

mak aih..bertapa kuatnya hujan semalam tu kak ai..lagi2 umah akak tingkat 10 kan..huhuhu

~~ciklinn~~ said...

yerlah mmg hujan lobat kan... umah lin pun banjir gak hbis bilikk...huhuhuhuhuh

ppb_ppkp said...

sama la pulak...umah imah tingkat 4..atas sekali..habis bocor masuk ikut siling...iskh2......

helena's said...

ish,,macam bahaye jer...sure penat nak kemas balik kan kak ai..

klik klik (^_^)