18.3.09

::CARA NK PAKAI TUDUNG SELENDANG IKEN::


Giler bapak panjang tajuk entry aku!

Entry ni saje aku nak tunjuk cara2 pemakaian tudung selendang ni. Sbb biasanya org ckp nampak cam susah. MUDAH sebenarnya. Aku hanya guna 2 pin aje. Aku tak tau le kot2 cara kowang pakai lain. Boleh le tunjuk kat aku pulak. Sama2 share le kan. Kata nk cantek..cantek ke?? kahhhhhhhhhh

Meh aku tayang camne nk pakai tudung ni ye kengkawanku sekalian..


Selendang tu kan sebelah kanan panjang dari belah kiri..memula tu tarik belah yg panjang tu trus lilit atas kepala cam gambar kepala aku yg cantek di atas. Pastikan masa kau lilit tu, letak selendang tu lebih dari garisan 'awning'. Kau jgn letak betul2 ikut garisan tmpt keras tu. Kau lebihkan skit..baru nampak kemas. Tak payah letak peniti bagai..

erk! nape idung aku nampak cam patah lak ni??? takpe, tinggalkan dulu masalah tu. Kita teruskan ngan pembelajaran kita harini. ok, lepas kau tarik sampai ke bawah dagu..

kau tarik skali selendang yg belah kanan tu, pinkan. Mcm aku ni, siap aku tarik dari blakang bior sampai nampak kemas. Nampak le kelonjongan kepala aku ni..

Udah!!! jangan kau tenung lelama lobang idung aku tu!!!

yg ni, selendang dari belah kiri (panjang)

yg belah kanan (pendek) tu pulak, kau tarik ke bahu. Nak pin kat bahu boleh, kat blakang pon boleh. Cam aku, aku biarkan dia jatuh kat bahu. Nampak cam lembut je. (tp orgnya kasar cam gorrila!!)

Dah siap!!!
Senang kan???



19 comments:

mummysya said...

hahahaha!!!

Apa kata, lepas nie daftar jadik model tudung, sure!!! confirm 100% dapatlah...

heehhehe!!!

D.O.U.B.L.E...S said...

ok..ok..esok aku cuba ya..tapi kak ko cantik la pakai ini tudung...aku nie udah la bulat....cam mana tu? lantak la....aku nak pakai gak..thanks tolong belikan aku tudung ya....

nita said...

aisehhh.. cantik jerr ko pakai tudung tu.. tetiba akak rasa nak cuba teray testing..

saveme_zero said...

wahh...ko leh jd model tdg ni kak ai. bagus2..berapa juta ko beli tdg tu..kenan lak aku..ekekekek

Fiza Nordin said...

aritu aku dok beli tudung pasan gak tudung ni.mmg rase nak beli sbb jenis fabriknye yg lembut dan jarang tu tp bile kukenangkan regenye terus tak jadi.udahnye aku beli tudung ikin yg rege rm5 tu je wakakak

fazilzura said...

WAHHHHHHHHH.. lawo nye tudung tu kak Mon.. lepas ni daku leh order

Anonymous said...

Wah leh jadi model tudung ni kak..kak,kita pun pakai cara macam akak pakai ni tapi penah nampak ada orang pakai style lain sikit..nak gak belajar cara lain tu..sok kalau akak tau buat tutorial eh

☆ lieya latif ☆ said...

tenkiu!! tenkiu!!

esok aku pakai kak care ko...hik hik hik

Unknown said...

cantek...tudung!
tapi aku menci nak pakei mende ni cam tak bape sesuai ngan muke aku pesal haaa..kene molat sket pipi ka?yg ni 15 hengget tu yek? aku nak carila jumaat kang!!

Mizz_Ila said...

cantik la tudung ko!

bukan ko ye kakai.. wakakaka

jangan perasan..PERAH SANTAN xpeee!!!

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ya betul
senang kan kak...
tp kekadang cam dia gerak2 ler kak...licin kot...coz' zana nie x reti nak pakai anak tudung....

he he he ..
cantik ler ko kak....
kena tudung ngan ko

pi sign kontrak ngan ariani kak
ganti si ekin tu plak.....
ko baru ler cun...
pasni tukar dari selendang ekin
pi Selendai Aizah

♥ Eda ♥ said...

muke lonjong mcm ko cantek je pkai tudung ekin ke siti ke..hak hak..aku ni pipi cembung klako sgt jadinye,..muehehehe

Syafa said...

ko dah memang cantik kak ai!!!
pakai la tudung ape pun...mmg ko dah cantik tau x??ha????tau x??ngeh..ngeh..

el said...

haiii smpi cara nk pki tudung pun masok blog..INI TIDAKKKK ADIL..kahhh pas ni ape lak..cara pakai spender lak eh..ke kondom...kahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Ciklinn said...

kak... linn takleh lah kalu tak pin atas pale tu..mesti terlucut nanti..
huhuuhuuhuhuuh

muka mu lunjung kot tu yg elok terletak.. muko den bolat....huhhhuu

Anonymous said...

fuyoo..comey la..buleh la nk try etet..huhu

June Iris & Little Family said...

salam kak aii
pandai nye akak pakai kena je dengan muke akak yg cute tue..
kak selendang yg panjang belah kiri tu balance dia kak selit bawah dagu erk??

elly @ suely said...

canteknye model tudung nie... ;)

fendy eksklusif design said...

Cantik!!! kalau pakai koleksi tudung saya ni mesti lagi cantik for sure..huhu.. shawal denim. boleh tengok kat sini kalau berminat.. boleh apply jadi model kalau nak..hehe..;-) untuk kawan2 yang lain juga..huhu.. tgok kat website ni- http://www.eksklusif.sinarmall.com.

klik klik (^_^)