19.3.09

::BESARNYA TELOR KAU!::


Besar ooo telor tu! Aku beli kat Pasar Minggu kat Alor Gajah masa balik kg aritu. Mmg besar2 saiz dia. Dah le murah nk mampos. Sepapan RM7.90 je. Biasa sepapan tu 30 bijik je kan? tp dlm sepapan ni aku dpt 60 bijik!!!! Ha...camno tu? Ajaib bukan???


yg aku rebus pagi ni pon aku amik yg tak bape besar. Ade yg lagi besar dari ni. Sebenarnya, dlm setiap telor ni ade 2 bijik kuning!! tu sbb aku ckp dlm sepapan aku dpt 60 bijik..ada paham? telor ni mmg pelik ooo. Tp rasa dia sama je..

SEE??!!
oooo..korang jgn heran. Mmg tetiap pagi kalau aku nk beli nasik lemak, harus aku rebus telor dari rumah. Tak puas aku makan telor yg sekerat biasa kakak nasik lemak tu campak bila bungkus. Nak mintak telor sebijik kang kene charge 50 sen. Baik aku rebus sendiri. Dah tu leh rebus ikut kehendak tekak naga aku ni. Aku suke kuning yg tak bape nk masak..sedappp..lemakkkkk..
aku mmg hantu telor. apa2 pon telor aku musti double. cam goreng telor mata pon aku punye musti 2 bijik. Apa2 pon mmg dalam idup aku ni telor musti 2 bijik la..'telor' tu pon! erk..!


muka aku pon dah seropa ngan telor!



24 comments:

shimazahar said...

UUUUUUUUiiiiiii..
besaqnya telur tu... dah cam telur burung unta plak ghupanya....
murah lak tu..... telur cam gini kalau buat kek .. selalu pakai 2 biji.. pakai telur nie mau 1 biji ajer... puas la ko anak banak makan telur tu kak....

MUMMY ILA said...

besonye kak oi..sebeso telor abe kaman je.. opppss.s..yeke?

aku selalu beli telur saiz A+ sepapan rm9.90..kira tu murah la lepas tu banyak.

kasihatie said...

memang besar betul kak ai telur tue..puas hati la kalau makan....

~~ciklinn~~ said...

perghh mmg beso kak telur tu....

hahahhah tak puas yerk mkn telur separuhh....

jiejah d'blogger said...

harusssssssss la telor tuh 2 bijik , kalau sebijik jek ko nak ker ??

hahahahaha cabutttttttttttttt.

miss♥wahida said...

wow besaqnye telo tue..mkn telur byk leh tambah tenaga..eh betul ker leh tambh tenaga????hehhehehhehhe

sis_nita said...

harusss ko nunjuk telor gitewww kansss.. mak aiiii.. giler punyerr besar tu.. kirim sebijik kat akak blehhh..?

el said...

Amboi2..mntang2 mlm ni mlm jumaat...kuar lak psl telor...
Wahhhh abis lah telor abg kaman kena rebus mlm ni..
Tu sure lagi LEMAKKKKKKKKKKKKKKkk...slurpppppppssss
kahhhhhhhhhhhh

elly said...

tergelak aku bc komen si el... ampeh je kahhhhhhhhhhh... memg bertuah ko kak... ko slalu beli ape je, mst bertuah... anak bertuah ni... kahhhhh....

Zanna_MamaBatrice said...

keh keh keh
ko nyer tajuk tu kak...
buat daku teruja ko....ha ha ha

mmg besar aa kak....
puas ler ko makan telur erk..

bagus ko kak
jimat cermat.....ko tahu ko antu telur kan.....siap bwk telur xtra utk nasi lemak ko dari rumah tu.....bagus arr ko kak....

saveme_zero said...

meroyan jap aku tgk telor tu..tapi mmg besar woo...

Usagi Tsukino said...

hahahaa mkn telor... kentot busok!!!!! tp telur msk kicap pling sdp.. hahaha ai.... msk kn untuk kiter

Tink said...

muko tuan punye telor tu lagi lawak aku tengok kehkehkeh.....
kompom kentot musok oooo heheheh

Tinie said...

suspenderr btoll ler
ingatkan ko jumpa telor tuttt yang besar..ceh!!
hikhik

shi3la said...

huhuuu..main telorrr nampak...
malam nie sure dak ely kener tido awal nihh...

lieya_latif said...

ko mmg kak yeak...suke telo...eh sapse tak suke telor...sume org suke....hehehehee....haaa double meaning la tuh

oooo ko bawak bekal telur ko sendiri le kisahnye yea kak , tapi mmg pun ...aku pun suke style kuning cair cam ko buat nie kak...baru nekmat.....

eLYies said...

wow..teruja kau tgk telur tu kak ai..dah ler beso...murah plak tu..untungnya......

ummu_hanis said...

kah kah kah!!! telor memang harusss 2 biji dek. hihihi.

Mama Herda said...

besornyeee..murah tul..nanti aku nk kirim kat ko klu ko balik a.gajah tau!!!...hehehe..

F A R Y N said...

kak,
ko patut tukar url blog ko....

RATU TELOR...hahaahaha

KasiH said...

wow! memg busat arrr....

ana said...

mak aiiiiiiii besaqnya teloq.. kenyang.. kenyang.. hehe

d33la said...

ermmm...i like telor...harus lah double...hehehe

peej said...

x suke kau ok..gigih aku carik entry telor kau..*ejaan telor utk efek lebih*
aku x suka cair2..mcm ngeri sikit..
aku dulu pergi thailand..aku borong telur masin..xde putih..kire mmg dorang letak2..2-2 warna oren..nikmat gile..i likee..

klik klik (^_^)