23.8.09

::BUKA POSE PERTAMA::

ADALAH menjadi kebiasaan bila time pose2 gini memana blog dah jadi mcm blog masakan! keh keh. Nak tayang berhasor makan apa, berbuka makan apa..tp aku cam suka je tgk blog org. Sbb leh bagi aku idea nk masak apa. Eleh...masak sgt le kunun! Weekend camni bleh la aku masak. Time keje tak kose aku! Sahur jelah mmg kompom aku masak. Kadang mmg masa sahur aku masak lebih. Belen tu leh buat lauk2 tambah utk berbuka.

Sahor smalam aku masak sardin + telor dadar je. Pagi ni plak aku goreng ikan + sup sayor. Pehtu panaskan lauk berbuka smalam. Dah. Sempoi tapi bleh telan! Sib bek la laki aku ni jenis tak 'bunyik'. Dia bedal je apa yg aku masak. kih kih..

Ha, ni lauk buka smalam. Sempoi je..aku masak ayam paprik yg tak cukup bahan, goreng ikan + budu. simple je kan?


laki aku bek blk ikan ni. fresh ooooo!!

paprik ayam terangkat buntut!! podassssssss!

ulam + budu

ni je...

kueh beli kat Param (psr ramadhan le... :P)
lom apa2 kuih pelita aku dah kene godek ngan budak ely..

tembikai yg laki aku bawak balik

HARUS la ku makan ngan pinggan kesayangan aku ni...





8 comments:

nita said...

alaa ai.. sempoi pon berselera wooo..

dmx said...

ai...tuu dah baguss
dari nasik bungkus mcm kami...huhuhuk

angah iza said...

simple nye lauk...
;P

Unknown said...

Walawey... sedapnyer even nampak simple.. maklom la puasa kan... kaka... Bulan pose nie pun x elok membazir... memula jerk teringin itu ini.. bila dah berbuka ngan kurma jer pun, dah x ghase nak makan sangat dah... Whatever, selamat berposo ye kak ai... :D

cik helena said...

malam ni buka sorang...uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Anonymous said...

alhamdulillah kak..sempoi2 ada benda nak makan kan.. :D hari ni menu apa lak?

el said...

sempoi2 pun tu lah pun kesukkaan aku kehkehkehkeh
budu tu x leh tahan
sib bek xde kat umah mil aku
kalo x mau berpinggan2 aku tmbh nasi
hehehehe

abangfaizul said...

akak... aku suke pinggan ko. arwah bapak aku dulu ade belikan satu set ala2 english style... banyak dah pecah. aku je yang kumpulkan balik... sayang gile. nanti aku tayang plak

klik klik (^_^)