20.8.09

::DAH TANGGAL!!!!::

apa yg tanggal tu???

ROADTAX tukun aku!

huwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... dah tepek tape pon kau tanggal gak. sib bek la dah nk mati bulan 10 ni. Nnt trus tukar baru jelah.. malas plak nk pegi JPJ mintak roadtax baru. musti kene bayar punye.. haihhhhhhhhhhhhhhhhhhh


SKANG ni tukun takde kat aku. Malam tadi aku dah hantar repair kat adik ipar aku, Beddy. So, skang ni aku guna kete dia dulu la. Sib bek dia ada 2 kete. Kalau tak? berangkut ngan lori tokei ikan si kaman jelah gamaknya! Tu pon kalau tokei dia kasi bawak balik..kalau tak jugak, mmg menapak le kami anak branak. haihhhhhhh..apa la naseb badan. Tukun aku 2-3 hari ni dah makin NAZAK. Memacam bunyik & bau naik. Takleh nk pasang ekon. Kalau pasang hangit! Tayar blakang bunyik cam nk tercabot...huhuhu

Kowang doa-doakan la aku dapat kete lain. Aku tgh mengenen-ngenen kete abg long aku tu. Dia nk tukar kete baru. Dari dia letgo kete tu kat kedai. Baik buat finance baru bagi kat aku. Dia pon tau adik dia mmg SANGAT2 memerlukan kereta. huhuhu..mintak sume berjalan ngan lancar le gamaknya. Dah le raya ni nk balik Kelantan. Mmg sah tak sampai sana kalau ngan Tukun tu.. :(



Skang ni Abg Long aku tgh berusaha nk dptkan aku kete lama dia tu. Aku takleh sambung bayar trus kete dia. Sebabnya installment dia mahal gilos!! Mampos kejung aku! MAU AKU ANAK-BARANAK TETENGAH BULAN TU NNT PAKAT JILAT TAYAR KETE TU JE! Kowang sesama doakan ye..Mekaseh bebanyakkk..ailebiu alls!



15 comments:

aj-saudagar-butik-cintaaliahgallery said...

Amin.......cepat r sume settle gamaknyer!

dzaiNizamAdrien said...

aku doakan sume berjalan lancar yerk kak ai...

Diarihatiku1976 said...

aku pun gitu.. doakan ko

D.O.U.B.L.E...S said...

ya Allah cepat la selesai semuanya...kak kalau aku nie berduit kak udah lama aku kasi ko pinjam g la beli kete baru...nie aku punnnnnnnnnnnn.....

AieZa said...

adehh.. sian nye.. bkn tukun je xsihat.. roadtax nye pun sama xsihat..

ai.. pas ni klu nk tampal roadtax jgn direct kt cermin.. klu cermin ko ada tinted tu ok lg.. tp yg jenis xde tinted nih la.. dia akan jd gitu.. rosak roadtax n cermin je.. ko tampal dulu atas plastik tinted.. mintak je kt kedai kdg diorg ada lelebih..

green apple said...

eh melampau la nak jilat tayar keta..

Tinie a.k.a Ibu Fatin said...

amin
nnt klu ko dh dpt kete abg long ko, jgn lupa ajak aku naik sekali eh

najib @ nogix said...

nasibaik keta tu ada tayar yg blh ko jilat ye kak ai. ahaks!!!
tak pe kak ai, biasanye Tuhan bg susah dulu supaya kita ni bersyukur. semoga semua dipermudahkan utk ko anak banak kak ai

Nur Syafawati said...

aku pun doakan semua nye lancar kak..aminnn..semoga cepat2 la ko dpt tukor kete...

nasz said...

alamak kak ai, aku yg komen kat atas sya tu. cesss, aku terguna id laki aku lak... kahhhhhh

nasz said...
This comment has been removed by the author.
nasz said...

alamak kak ai, aku yg komen kat atas sya tu. cesss, aku terguna id laki aku lak... kahhhhhh

ShaZila said...

insyallah kak..bekat doa peminat blog akak ( terutama aku ) dan rakan2 ....aminnnn

T.u.Y.a said...

salam kak ai..
part roadtax tu kita sekapal la kak..
eri nye roadtax keta bulan 9 ni mati..
terus tukar je la nnti..

Tuya doa2 cepat la selesai bab keta baru akk tu ekkk..

leh menumpang balik kelantan..hehehheeh..tumpang menumpang berkongsi kereta amalam mulia..kih kih kih..

el said...

haa hope dpt cepat kete tu...
ni nk dkt raya...huhuhu

klik klik (^_^)