21.8.09

::LETIH!::


AKU baru je sampai kt opis ni. Baru balik dari Sek Ren Bukit Rawang Jaya. Nak buat pengesahan kemasukan ke skolah utk angah. Cam x caye je tahun depan Angah darjah 1. Tp kali ni aku cam lega sbb skang ni pon Angah dah boleh baca ngan lancar. Cam Along dulu ms masuk darjah 1 tu dia agak kurang lancar. Merisau je aku laki bini. Sib bek masuk semester ke 2 dulu tu dia dah ok. LEGA! Angah ni Insyaallah, aku sure dia leh jadi pelajar cemerlang nnt. W/pon dia ada kekurangan, tp dia budak yg sangat cerdik. Homework dia pon skang ni dah boleh but sendiri tanpa bantuan. Sangat lancar membaca BM & BI. Syukur sesangat. Mintak2 le kecerdikan dia tu kekal camtu. Sib bek skolah tu terima dia sebagai pelajar kt sana. Yelah, w/pon Angah ni ada 'special' dia, dia takde masalah pendengaran. Dia masih boleh dengar dengan jelas. Cuma nnt aku nk mintak Cikgu letakkan dia di bahagian hadapan kelas. Haih..camne la rupa dia pakai bj skolah rendah tu nnt. Musti comel je sbb dia halus. hihihi..21/11 ni ada sesi suai kenal. Kene pakai baju seragam skolah. Cutenye!! (ntah2 aku kene tempah utk dia..keh keh)


Yg kelakar td masa aku duk kat meja pejabat, Guru Besar dtg kat aku bersalam bagai. Leh lak dia ingat aku ni cikgu baru yg nk melapor diri. keh keh..mmg ada muka cikgu kot aku ni. Ehemmmmm...utk pengetahuan kowang, aku mmg penah mengajar kat Sek Menengah dulu. Tp 2 tahun je. Guru sandaran kat Taman Selayang + Selayang Bahru. Mak aiiii...masa tu cikgu2 lain ckp aku garang giler! Sore aku ms dalam kelas leh dengar sampai kat bilik guru ok! Bebudak sume takot ngan aku. Walahal masa tu aku ngan student cam nk sama baya je. Ahak!! eeeeee..tapi cam tobat le nk ngajar. Pengetua nk buatkan aku surat sokongan masuk maktab perguruan. AKU TAKMO! Aku rasa aku tak serasi nk jadi pendidik sbb aku ni manusia yg kurang sabar. kui kui kui...

Dah, aku nk rehat jap...dlm 3 hari ni badan + otak aku bergerak mcm non-stop!! letih!

bubyeeeeeeeeee....






2 comments:

grow2g3th3r said...

ai... aku pun tiba2 teringat pengalaman pertama bila anak2 aku mula masuk darjah 1... macam2 perasaan timbul.. takut.. risau... suspen.... gembira... sedih...

dan bila tengok dorang pakai baju sekolah... barulah tersentap!.. eee dah tua rupanyer aku... dah besar dah anakku...

apa2pun.... lepas anak aku masuk darjah 1.. aku terus jadi AJK PIBG...semangat tu wei...

el said...

semoga angah jd pelajar cemerlang
amin
x sgka ko penah jd cikgu..hehehe

klik klik (^_^)