13.4.09

::ARAK::

Bukan aku nk criter pasal arak. hihihihi..sebenornya 'PERARAKAN'. Kat penempatan aku ni pelbagai kaum ade.

Malam selasa lepas kalau tak silap aku kaum India ade buat perarakan apa ntah. Macam tahun lepas, elok je selang sehari lps perarakan Maulidur Rasul, dowang pon ada buat perarakan camni. Maybe tahun ni timing dia ade skit lari la kot.

Penah aritu ade jiran India kami mati. Boleh tengok ngan mata kepala sendiri camne adat2 dowang mandikan mayat & buat kenduri bagai. Tp mmg drastik oooo dowang ni. Kalau meraung, leh sampai kat tingkat 10 ni gegar!! hihihi..takpela, maybe dh mmg biasa camtu kan. Tp aku mmg suka nk tau adat2 bangsa lain. Tu sbb aku suke tgk Discovery Channel.

Erk!!!! Abanggggggggggggggggggg!!!! Sambung balik channel tu boleh takkkk???? huhuhuhu...


tak tau la apa yg dia angkut tu..patung berhala dia la kot..


mmg tetiap tahun ada.
so, mmg 'kekecohan' melanda la mlm tu..hihihi

3 comments:

MUMMY ILA said...

nasib ko pun x join sekali kak oi..heheh.. aku biasa sgt tgk benda2 ni sbb umah aku kan dekat dgn kuil. hehe..

tp xdela kecoh sgt ...

sis_nita said...

aderr wel wel kott.. ke sembahyang depa kot.. kat tmpt akak pon ari tu aderr.. mak aiii.. bokan main besar diaorang punyerr patung.. sampai kena tutup seblah jalan wooo..

elly @ suely said...

erkkk??? tp india ni kan kak, baik beranak, gaduh laki bini sampai la upacara mati memg dorg ni jenis suke meraung la... bikin kecohhh wooo ekekeke...

klik klik (^_^)