7.4.09

::KENAPA?::

Kejadian berlaku petang smalam, semasa di dalam kereta lepas amik Angah dari nursery.

Angah : Abah, kete ni kete abah kan?

Abah : Tak lah, kete ni kete mama.

Angah : Kenapa kete mama ni burok?

Mama : Erk...

Angah : Kete orang lain tu Angah tengok elok je. Kete mama ni lobang-lobang. Kat atas bumbung tu dah terkopek. KENAPA burok sangat kete mama ni?

Mama : (sedih aku wei..sampai tersangkut anak tekak aku nk jawab!) ;P

Abah : Abah belum ada duit lagi. Nanti abah repair la kete ni..


huhuhu...adoiiiii! sampai anak pon dah kondem tukun kesayangan aku ni..adoi, cepat le aku niaga. Leh aku simpan banyak duit beli kete baru. keh keh

17 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

alah ko jgn terase kak...aku tau ko terase tu.....anggap ajek laa budak2...ckp main lepas ajek....ko jgn sedey kak yeak, meh sini aku hug n kiss ko......(sambil peluk n tepuk bahu kak ai kat bahu aku)

sis_nita said...

hwaaaa.. kalo aku ponnnn.. sedey wooo anak2 aku kritik camtu.. aisehhh.. bebawak bersabor ai.. ko jgn nanges taw.. majuk ngan anak tu blehh, tapi jangan NANGESS.. huhuhu!

jiejah said...

ayokkkkkkkkk .. tp kan ai , bebudak ni mmg telus , dia mana tau selindung² kalau cakap.

jgn ambik ati sgt bebeh!!
dah namanyapun bebudak hehehe

nabilah_2908 said...

ala..nm pun budak2 kak..jujur n ikhlas bila berkata2..

moga dimurahkan rezeki...amin..(^_^)

nasz said...

alahai kak ai, sabor ye kak. semoga cpt ko berniaga n cepat kumpul harta...

iena hamdi said...

ala ai,,. dah nama pun budak

ppb_ppkp said...

kak ai...budak2 memang mcm tu...
jgn sedey k..at least ada gak... ada org yang xdak kete..pi mana2 naik bus ngan ketapi je...
kak ai..semloga bisnes menjadik..da bombb

elly @ suely said...

alah budak2 kak... dorang memg jujur... ape yg dorg rs nak ckp... dorg cakap je... bkn tau isi ati mak pak dia kan... tp elok gak dia ckp tu, sbb mcm menaikkan smgt ko je kan? nak lebih gigih berusaha tuk ms depan...anggap ade hikmah disebalik ckp2 si angah tu hehehe

fahmi latiff said...

sabar... yg mengerakkan mulut angah itu allah.... dugaan pertama..:)

Bibu said...

iye budak2 mmg ckp camtu..aku pon kete kecik sempit ni..sian gak anak2 aku himpit2..tapi senang aje..biar derang anggap kite tak 'berada' sebagai motivasi derang untuk usaha lebey rajin dlm pelajaran..aku pon selalu ckp ngan kakak..sok kakak besar, belajar pandai2 jadi doktor ke boleh beli kete besar cam tu (sambil tunjuk kete besor mewah ewah)~ always be positive and look ahead!

Anonymous. said...

budak-budak, kak, mana tahu tapis-tapis ayat. sekarang dah tua ni baru la saya faham mentaliti masa budak-budak dulu, hai tersangatlaaa budaknya. diorang tak tahu betapa mencabarnya jadi orang dewasa ni hihi...

*HeRdA* said...

k.ai..tu kata2 semangat tu dari anak..mmbuatkn kita berkobar nk beli baru..budak2 mmg straight forward aje...jd bertamabh le kocok2 jiwa ko k.ai..

~~ciklinn~~ said...

alahai kak budak2 mmg cenggitu..... anak2 linn pun sama.... ada je benda yg nak dikomplennyer..

aLiYaHaRiZ said...

alaaa...dulu kan mase wany kecik2 abah wany beli keta 2 pintu je..lagiklah kitaorg ade 5 beradik. Naik kete himpit2...pastu bile keta tu dah nazak, abah beli pulak van. Van tu pun dah nak sadaqallah jugak lah condisi nye...tapi kite bdk2 ni ape tau..tau seronok nak jalan je...kdg2 adelah kengkawan dieorg tu yg tanya atau ckp2 belakang nak ngutuk...buat dek je lah aiiii...

saveme_zero said...

ala kak ai...jgn la gitu weii. ko la angah tu kan...bdk bijak.

Nur Syafawati said...

k.ai...bijak tul angah tu berkata2..tapi nama pun budak2..mesti pandai complaint sane sini kan??hmm..ko anggap je kata2 angah tu adalah kata2 semangat utk ko mula kan perniagaan ko..ngeh..ngeh..ala..dia pun tau tu..ko nak tukar kete baru.saje dia BAKAR2 ko..hahahah

peej said...

sedih eyh..zaman dulu pun aku membesar ngan tukun jugak..mmg la sedih je..tp nak buat mcm mana..dah susah kan..ada kereta pun cukup baik..

xpe..aku doakan rezeki kau sefamily berlipat2 ganda okies.. :)

klik klik (^_^)