9.4.09

::SEJUK JE HATI::

Mmg biasa camni le anak-anak aku. Tetiap hari laki aku bawak balik duit syiling belen blanja dia kasi pada anak-anak utk simpan dlm tabong. Tabong ni dah penah sekali aku bukak simpan dlm bank. Agak lumayan gak la sbb ade 4 tabong kan. hihi..Yg ni pon dah penoh balik. Tunggu la weekend ni aku nk kira anak-branak. Masuk lam bank..Musti dowang sonok kira suit syiling tu nanti..

tengok dowang gigih isi dlm tabong..


Eeeeeee...takmo lepas langsung kopok & sweet dia!

Opet ni nakal tau. Selalu nk kongker sorang!
Kadang tu abah dia siap2 le letak syiling kt atas meja..
abis dia masokkan dalam 1 tabong tau!
tp nasib la tabong sape..hihihi
Takpe, sbb aku bagi sama rata bila masuk bank..

Sejuk tak hati kowang kalau kowang sampai je kat rumah tengok anak tengah solat?
Tu Along le tu..Alhamdullilahhhh...

13 comments:

ppb_ppkp said...

wah kak aii..mesti ribu riban tabung budak2...seronok kan?>??
imah yg xdak anak lagi pon dok menabung...ada dkt rm1500 dah kira hari tu

ctm-cak'on said...

along...solehahnye kamu...sejuk peot ibu kamu taw ;)

sis_nita said...

huhuhu! mmg sebak beb! kalo tgk anak2 kita buat menda2 yang menyejukkan ati..

alhamdulillah ai.. sekurang2nyerr ko dah berjaya didik mereka dgn baik..

Nur Syafawati said...

jgn kan ati ko je sejuk kak ai..aku yg xde kena mengena ni pun sejukk sgt tgk along sembahyang...sgt solehah..alhamdulillah...

eLYies said...

bagusnya along..sejuk je perut kak ai...harap2 aqila pun cam gitu gak.....

Tinie said...

duh sejuknyer perut ko ngandungkan c along ni..anak baik..

aku pun menabung gak, tapi kalau xder duit aku korek balik..wakakaka

Precious said...

Bagus kecik2 dah belajar menabung. Untungnya Along tahu tanggungjawabnya. Harap2 adik ikut nanti. Sejuk perut mak mengandung yerk.

shi3la said...

opettt chomelll jerkkk..tak tahan tgk muker tak bersalah diyer..

bagus ajor budak2 menabung nie dr kecik...haku ingat lagik mak mertua haku ckp..ms laki haku kecik dolu mak ajor diyer menabung.. mase sekolah pon mesti diyer smpn duit belanja mak kasik nak masuk tabung gak..

sampai skrg pon diyer balik kejer mesti carik tabung letakk syiling tapi nantii haku nak suh diyer wat cam abg kaman lahh..tq kak kasik haku idea...

ehh ko kasik idea ker haku yg curikk idea ko ehh..kahhhhhhhh

el said...

aku bru jek pi bank nak msokan duit anak2 aku (wahhhh anak2 tu) heheh cam rmi...rmi lah 2 tau..kahhhh...tu lahhh skrg ni pun tabung dah penuh lg..abah dia la rjin menabung...kdg2 tu mama abah gaduh gak sbb masing2 ngaku dia yg byk menabung...hahahaha laki aku lak asyik2..mtk duit siling aku...kahhhh

elly @ suely said...

sejuk pewot ko ngandung dia kan kak? kalo aku pon BANGGA anak mcm tu... insyaallah kite cube didik ank kite sebaik mungkin... jadi anak soleh solehah...

♥ Eda ♥ said...

alhamdulillah ..mcm tu la ank yg solehah.. erk tapi leh kusyuk ke solat depan tv yg tgh nyala tu..hehe

wordlesslive said...

kak ai..tv terbukak tu...hrp2 along xintai tv smbil smyg...huhuuu

ai said...

wakakakakaka..ntah le dia kusyuk ke idak tv tu terbukak. aku masuk je umah tgk dia tgh semayang camtu..hihihi

klik klik (^_^)