13.4.09

::ATOK::



ANGAH : MAMA, MASA MAMA KECIK DULU ABAH YG JAGA MAMA YE?


BB : YELAH..ABAH LA YANG JAGA MAMA MASA KECIK. TU KAN ABAH MAMA!


AKU : OIII!! SAPA KATA TU ABAH MAMA? ISK KOWANG NI! ITU ABAH ANGAH + ADIK2. MAMA NI ISTERI ABAH. ABAH TU BOIPREN MAMA, SUAMI MAMA!!!! KAN MAMA KAWEN NGAN ABAH? KALAU ITU ABAH MAMA, MESTI LA ABAH TU JADI ATOK KOWANG! ISK..


ANGAH : OOO..KALAU BUKAN ABAH, SAPA YG JAGA MAMA??


AKU : EH..NENEK & ATOK LA..BUDAK2 NI...!



Ngeh ngeh..

Ade 1 cerita tau. Baru-baru ni laki aku turun kejap ke bawah. Tetiba ada org dtg ketuk pintu umah. Aku suh anak2 aku buka tengok. (tp bergrill la..bukak yg papan). Sekali aku nampak la ada budak2 lelaki remaja. Tanye anak2 aku 'Ayah ada rumah tak?'. Pastu aku trus gi kat pintu. Boleh caya tak apa bebudak tu tanye kat aku?? 'Kak, AYAH akak ade?' Oh my God!!!!! wakakakakaka..nk tercirit aku! Mmg penah tau, ada org ingat abg kaman bapak aku (sori ye bang nk criter skit ni..) Tp, tu org luar. Bukan dari kawasan rumah aku ni..keh keh. Rupa2nya bebudak ni dari blok sebelah. Nak edarkan borang RKT. keh keh.. aku trus ckp 'Ayah akak takde sni dek oii..laki akak ade lah!' kahhhhhhhhhhhhhh...


Adoii..sian betul la ngan laki aku tau. Penah 1 hari tu kitaorg tgh gi survey nk beli moto. Skali tokey tu datang kat kitaorg trus tanye kat laki aku "ha..lu mau beli moto bagi anak lu pakai ka?""amik skuter la, skang ramai budak perempuan suka naik ini skuter!" sambil tangan tunjuk aku! kahhhhhhhhhhhhh..aku tgk muka laki aku macam nk telan je tokey moto tu..heh heh..tp sebenornya laki aku suka. Balik kampung dia pon penah kawan lama dia ingat aku anak sulong dia!!! heh heh..


Tp tulah kan..apa-apa pon, intan tetap sayang abang!! ai lebiuuuuuuuuu...(bodek sebab bukak cerita ni. Tp sebenarnya banyakkkkkkkkkk lagi cerita ala-ala camni tau..kahhhhhhhh) Bagi aku sendiri, sapa yg kata laki aku tu bapak aku, adalah agak melampau la..huhuhu





20 comments:

ejea aziz said...

kak...
memang nampak muda pn...share ckit blh..camno nk menten..x mcm anak empat...

L!3z@ said...

hehehe..klakar bca entry ni...tp kak ai mmg nmpk muda la..cam anak dara...:D

T.u.Y.a said...

kak ai..memang la kalau org salah paham pun..dah le saiz awak tu cenonet je,pastu gedik2 macam itik pulang petang..hehehehhe..sesuaiiii tau..

helena's said...

hahaha,,gile mude tu,.,awet awet,,kehkehkeh

elly @ suely said...

oo ni la ghupe anak sulong en kaman yer? dah ade ank dare besr pjg upenye en kaman nie kahhhhhhhhhhh... UP kak ai kehkehkeh

Maswani said...

mmg nmpk muda giler..jeles la skit..hehehe..

sis_nita said...

tu laa.. ko guna sabun eumora tu kanss.. kehkehkeh.. terbukti mantopppp..

ppb_ppkp said...

comei la akak....amat cun sekali..napak muda...

ppb_ppkp said...

btui kak ai...memang kalo ko jenjalan ngan anak2..mcm kak long je ko ngan depa ni..ehhehe..
ape rahsia kak ai wei..

ai said...

Mampos terjungkit bontot aku ni wei!!

ala..tp aku rasa kalau org ckp aki aku tu bapak aku macam agak melampau la kan..sian dia..

CiK AiDa said...

wakakakka...adoi...komfem kembang semangkuk akk nie...sudah UP..kasi UP lgi..psssst...kak,kongsi r..apa rahsia awet mudamu...?

MUMMY ILA said...

cite ni aku x tau ke berapa kali aku dengo since aku buyong lg .. cite mengisahkan ko anak pada abg kaman..kakak pada anak2 ko.
sesungguh aku tau.. aku pun selalu camtu.. org ingat aku ni adik apis sbb muka kami seiras. siap dulu masa zaman aku "slim" skit la.. orang ngurat aku masa apis p toilet. kahhh

eiza in the house.. said...

bestnya kak..tp klu za jalan ngan kak ai mesti org igt akak nie anak za..hehehe..aku gemok nie kak
:)

joegrimjow said...

romenan??
haha
menarik hati

joegrimjow said...

best bace story2 bahagia camni

♥ Eda ♥ said...

cirit aaa pehnih ko mek..dah kembang jubo ari2 kena pujian tak sengaja..kahhhh!~aku pun nak awet muder werh..bag aaa petua..dekut aaaaaaaa.....

AkMa said...

kak ai memang awet mude la..anak empat tp badan solid molid..muke cun plak tu..jelesnye nengok..kongsi le petua kak ai..nak gak..

Bibu said...

oih..tataw plak aku abg kaman ade anak sulung dah besar wakakaa..adoi macam2 ler!itu tandanya ko kene dress up cam urang tua sket hehehe

nasz said...

aku gelak sorg2 baca entry ni

Artiki said...

mmg akk muke mude remaja.nk wt cne kn?mcm mama saye.dorg leh ckp mama sya tu akk saye.apedaa!hahha!tgu ank akk beso,msti dorg ckp cmtu.cayalahh!

klik klik (^_^)