21.4.09

::MI KICAPAP::

Anak-anak aku ni time malam kalau tak makan nasik, nak megi. Tak elok lak kalau selalu makan megi kan? (kalau mak dia takpe :P) So, smalam aku ingat nk tukar selera anak-anak aku skit. Yelah, biasa kalau beli nasik goreng pon mesti nk kene 2 bungkus. Tu je dah $7. Pikir2 balik, aku ingat baik aku goreng je mee kicap. Ala..simple je pon. Aku masak pon x smp pon sejam.

Aku tumis bawang putih + bwg besar (hiris), pehtu masukkan udang + sos ayam skit + fishball + garam skit + kicap manis, pastu biar masak kejap. Dah tu campak je mee..goreng2 skit pastu dah boleh makan! keh keh..

"Mama...mee ni sedap la!" ...hihihi..mudah + sedap dimakan.


isk isk isk...

bersepah-sepah udang!!! :P

wajib ado!

Ya Allah Opet oiii!!!

tak sempat nk duduk elok2..dah le seluar kau tu rabak!

tengok tu, dia kutip udang dulu..mee makan kemudian..ngeh ngeh

PEACE!!

Mama Hebat!! :P



17 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

terliur tgk mee ko kak...pekena laa ngan sambal cili ko tu ...sure meleleh air mate + ari hidung kalo makan tu he he he

ha ha ha haah tegelak tgk si kenet tu makan tak sempat nak duduk....cute!!!

elly @ suely said...

ko ni pandai mereka2 masakan la kak... memg bley jadi mama hebat! hehehe...

eLYies said...

kak aiiiiiiiii..nak sepinggan..tang cili ngan udang tu yg tak tahannnnnnnnnnnnnn

sis_nita said...

opet tu sebenornyerr amat lerr mengkonsentretkan kesedapan makan menu ko tu ai.. tu yg posing camtu.. kehkehkeh..

saveme_zero said...

adoii..sedapnyaaaaaa. yg bestnya time nak mkn..meriahh!

MUMMY ILA said...

mewahnye kowang anak banak makan udang. murah ke kowang beli?

Tink said...

huwa meriah nye udang ko ai!!
tu yg nmpk sedap

nasz said...

adoi kak ai, comel sungguh opet ko tu duduk makan. ko blm tgk anak dara aku mkn. meniarap ko!!! aku tak tau dia ikut sape, jenuh aku suruh mkn duduk. dia mkn duduk kalo org suapkan je. kalo mkn sendiri, mmg meniarap la

nabilah_2908 said...

meriahnyer mee akk...udng besar2 2..huhu.. :)

FaizAmYAirieL said...

hadoi..laponye aku yg mmg tgh lapar ni..blom bekpes lagi ni weh...cedapnye pekene lak dgn cili api..meletup ko..eekekee...aku sebenanye x suke mee besar ni tp dah ko tayang masakan ko tu tetibe aku jadik nak plak ni.camane ni kak ai oi..nasib aku x peknen..kahhhh

Admin said...

Brapa sepinggan mee udang tu...leh la join skali..hihihi

~~ciklinn~~ said...

perghhhhh byk tol umat kat dlm mee tu... mcm2 ha ko letak kak... terliur aku nengoknyerr...

alahai comell nyer anak dara kecik tu mkn meee

~MaMa HeRda~ said...

hahahahahaha suar opet koyak..adehhh..same le airel..mesti koyak situ aje..sbb pampers besar hahahaha..comey sgguh..

Nur Syafawati said...

opet kuat sgt mkn smp koyakkk seluar !!!heheh...sedap lak nengok mee goreng udang ko tu..walaupun simple..tapi aku tau sedappp(bodek..sbb nak rase).kahh

el said...

a'ah aku pun terliur dah ni..npk sggh menyelerakan ...

jay said...

allah..kiutnye C Opet tu kak.. rambut die..tomey sgt..

helena's said...

kalo udang2 tu sume saye makan kompom terus masuk wad esoknye..hahaha

klik klik (^_^)