18.4.09

::RUAMMMMMMMMM::


Senin ni masuk 2 MINGGU aku guna sabun magik,
Eumora tu. Memula pakai tu mmg aku tahap kagum la. Sbb kulit muka aku ni berminyak. Lps 2 kali aku tenyeh kt muka ni..aku rasa kulit tegang + kering je. Tapi sebab utama aku guna sabun ni utk ilangkan KESAN BINTIK2 ITAM KAT TEPI PIPI aku yg timbul masa aku bunting anak ke 3 (BB). Pastu untuk kurangkan LEBAM BAWAH MATA ni.

Memula aku pakai rasa ok..Sampai aku leh heran apesal opismate aku, Linda Gebus & Mak Ayam,Sue yg guna sabun ni ckp ade skit pengelupasan. Tapi aku TAKDE. Masa tu aku ingat agaknya sbb kulit aku jenis berminyak la kot. Kulit dowang jenis kering. Masuk je seminggu aku guna, kulit muka aku dah stat ditumbuhi RUAM. Aku dah CUAK la..apesal lak kulit aku tumbuh ruam ni. Dah le sebelum ni muka aku elok je. Mana tak cuak kan? Pehtu aku cepat-cepat carik kt tenet..sbb mmg sebelum ni aku ada terbaca mmg ada kesan penggunaan dia samada akan menggelupas/tumbuh ruam. Tapi benda ni sementara je. Tp aku tetap risau! keh keh..kalau tak ilang bintat2 ni camne kan??? huhuhu

MAGIK!!!
KESAN BINTIK2 ITAM MASA AKU BUNTINGKAN ANAK KE 3
DULU DAH KURANG..
DAH TAK BAPE NAMPAK..
AKU SUKA!!!!!

TAPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII........

Boleh lak tumbuh ruam-ruam ni!!! huhuhuhu..camne ni PAEH????
(keh keh..dia yg proposed aku sabun magik ni)


Dek kerana takut kulit muka aku jadik cam Pengiran Haji Suffi tu..aku carik lagi dlm tenet. Sekali aku jumpa ramai yg kene ruam ni lepas guna sabun eumora. Tp dowang kata benda ni SEMENTARA sahaja sbb dlm proses mencuci & pertukaran sel2 kulit..Aku mmg harap lepas ni hasilnya akan memuaskan hati aku..Lepas baca dema ni borak dalam beberapa Forum, aku cam lega la..


ANTARA YG AKU COPY PASTE DARI FORUM-FORUM:


-Kulit pigmentasi - berkemungkinan akan mengalami sedikit pengelupasan halus (bergantung kepada keaktifan kulit masing-masing). Ini adalah kerana sel mati di pisahkan dari lapisan permukaan kulit. Anda mungkin akan mengalami sedikit kegatalan, kekeringan yang bersifat sementara kerana faktor perubahan sel pada kulit.


-memang bagus...2 hari pakai rasa menyesal beli..buang duit je...mana x kuar ruam halus..tapi leh kerna mahal pakai gak..masuk hari ke 4,ruam hilang..muka cerah dan lembab..ramai kwn tegur cantik kulit ....pastu hari2 le pakai..makin hari makin halus.x perlu pakai night cream lagi..lepas cuci muka dgn sabun eumora pakai daycream je..seronok...........klu sesiapa lum cuba baik cuba....


-kan terbukti berkesan,kadang2 tak semua kulit sama,kena sabar nampak hasilnye


-i dah cuba 1 minggu...mula memang kering n rasa tegang..pasty ada sedikit pengelupasan halus...tapi warna kulit dah sekata...saya bolehlah dikatakan berkulit cerah tapi kulit wajah bebrbelang sebab pakai tudung.....gelap dari leher...setelah cuba sabun ni..saya harap walaupun tak putih melepak..tapi harap sekata dgn kulit leher n badan...sesiapa nak cuba...silakan...tapi yakinlah Allah tahu apa yang terbaik untuk kita..InsyaAllah...selamat mencuba



-aku rasa penggunaan sabun ni berbeza bg setiap individu. Sendiri kena pandai adjust depend on jenis kulit masing2. dlm 2 minggu lepas aku kerisauan sbb habis naik ruam kat kaki & muka?... tp alhamdulillah sejak last week semua ruam dah ilang. Yg tinggal parut je la sbb tgn aku x duk diam.hmmm bintik2 putih kat atas bibir pun da kurang, kulit muka rasa licin sket.. tangan suka tul usap pipi skrg.. hehe..dulu masa healing crisis, memang muka kusam.. now da getting better.insyaAllah akan teruskan guna.nasihat kepada mereka yg berkulit sensitif & kering, banyak2 kan guna pelembap pas guna sabun ni..


Harap-harap kulit muka aku akan lebih cantek pasni..INSYAALLAH...




17 comments:

el said...

wakakakakaka...biasalah tu ai..kalo mende2 mhl ni ada jek efek dia..tu semua sementara jek..yelah bak kata ko nak cuci segala toksin kat muke ko tu...

p/s: pas ni sure depa igt along tu mak pd ko kan kan kan....lg ko suke kan kan kan...hahahahahahahahasnah

ppb_ppkp said...

xpe kak ai...lani naik ruam...esok lusa,...tentu wajhmu licin berseri....chaiyok

maswani said...

huhu..moga makin cantik kulit muka mu itu..hehe..

atie said...

camtu ke...ingat nak cuba lah sebab kulit aku pun de bintik2 hitamlah...tension je.emmm mahal ke ai...hihi

fahmi latiff said...

wahh berkesan sabun Eumora tu..?
sabun tu memang elok...

♥ Eda ♥ said...

ala..halus je tu mek..tak bape nampak...hehehe...

T.u.Y.a said...

nak elok mesti la kena buang benda2 asing tu dolu..heheheheh..nanti cantik gebus kak ai..

green apple said...

aku bukan takat nak carik hilangkan bintit2 hitam je, kalau boleh carikkan aku sabun nak bagi menggelupas terus kulit itam aku ni jadikkan cam ala-ala seputih rapunzel??

oYa said...

wei kak ai..aku naik ruma gak tp bukan kes pakai sabun ni..tp kes pakai fair n lobely..siap mengelupas lg..lepas 2 minggu br ilang..huhuhuhhhuh dulu masa sek setahu aku fair & lobely ni takde plak buat muka mengelupas...apo kes

Emy Omar said...

Kak Aii harap2 takde apa2 eh..ok la tu dah comel dah hilang sudah bintik2 hitam kan..

mummy teha said...

ak nmpk ruam ekau k.ai,sbb skrin laptop aku pon kne ruam..wkakakkakka

MUMMY ILA said...

ayok....ayok!! tu la nak cepat cantik..itu la hasilnya..kena la terima. xpe..cantik la nanti muka ko tu.. kalau x..g bommmm paeh..kahhh

sitione@madamct said...

kompom pasni muka ko seperti puteri lindungan bulan jijah oiii..puh kiri puh kanan..eloklah muka jijah pas ni..ilangkan lah ruam2 dia..hahahaha

taun lepas kan jah kan aku ada citer aku mkn pil binari tu..esoknya terus naik ruam2 tu pun..spi ke sudah ha muka aku jd huduh gilossssssss..bengong tul lahh..sakit jer hati aku..rasa nk g bakar kilang tu..wakakakak..dh mcm2 aku guna produk tu menchantekkan kulit muka aku bg putih gebus cam dulu2..hampeh jer..makin byk jawat melata ada lah..pehtu biasalah..dh ada jawat kompom lah ada bekas2 nye kan..adehh mak menci lahhhhhhhhhhhh

helena's said...

ces atas tu buat suspen jek,,kak ai,skng tgh tumbuh jerawat,betul ke?2bijik..hehe

Bibu said...

oh..gitu..mmg la mende nak cepat ni ade side effect..tapi kalo hasilnya kababom baguslah..tapi yg komen last tu..kalo kulit sensitif/kering kene pakai pelembab lepas gune sabun nih?alamak!!hehehe

fazilzura said...

adeh dh tumbuh ruam ke plak.. ayoyo kak mon... hope sementara je la yek..

FaizAmYAirieL said...

hadei aku ketinggalan ketapi skit entry penting ko ni..ekekee..sory erk kak ai..haah kak ai itu smue sementare je teruskan menggunekan eumora erk..ehehe..bagusla ko ni kak ai ko tidak mensia2kan penggunaan internet kat umah kan...tahniah..ekekee

klik klik (^_^)