15.4.09

::XCIDENT::

Masa nk bertolak gi spital pagi tadi punyalah kami heran apesal la jem giler dari umah aku. Mmg sendat la. Ingat, takkan sebab ujan lak jadi jem luar biasa camni. Rupanya ada Xcident! Mak aiiii..terok gak! Treler betul2 melintang tutup jalan kami dari rawang menghala ke KL!

nampak tak dia melintang jalan kami?
so, kami terpaksa ikut jalan bertentangan,
kete dari arah KL lak ikut jalan depan bangunan kedai kt tepi jalan tu je

masa ni molot aku tak brenti2 ckp
"jangan la ada org yg kene langgar!"



ADOIIIIIIIIIII!!!
ade motor la wei! huhuhu..
sian dia tak bersalah. sbb treler tu dari arah bertentangan tau..
sapa la mangsanya tu..mintak2 la selamat tuan punye moto ni!
Masa ni kami mmg tak prasan moto tu sape punye tau..

driver selamat. cedera ringan je.
aku rasa sbb jalan licin ni.
dia mana boleh nak laju sgt sbb berat ngan barangan.

Ya Allah!!!!
Rupanya ada lagi sebijik moto la!
Yg ni terokkkk...!
terputus dua!!!!
Ya Allah...kesiannye.. :(



Kalau kowang nak tau, masa kat emergency tu abg kaman prasan ada sorang kakak ni tau. Dia jiran kami. Abg Kaman dah tak sedap hati sbb teringat xcident tadi tu. Takut2 la kan, jiran kami ade terbabit sama. Skali aku lambai le kakak tu. Dia dtg trus ckp laki dia xcident! Muka mmg kesian la kakak tu. huhuhu..Aku tanye xcident ngan treler ke? dia ckp 'ya'! Trus abg kaman bangun ikut kakak tu tgk laki dia yg still kt wad emergency. Bila abg kaman dtg balik ckp ngan aku, Alhamdullilah dia hanya cedera patah riuk je tangan. Kepala berjahit sbb dia mmg pakai spek. Spek tu pecah. Tu yg terkoyak2 pala dia tu. Rupanya motor hitam tu dia yg punye. Dia jiran kami tingkat 3 ni. Ya Allah, syukur dia selamat. Katanya mmg dia tak sempat nak elak. Dia rempuh trus treller tu. Tp mmg nasib baik sebab dia tak dihempap mcm moto lagi 1 tu! Mungkin penunggang moto tu mati, katanya. huhuhu...Dia skang ni kat wad spital selayang. Nak tunggu utk operation tangan dia yg patah riuk tu. Mudah-mudahan Abang Posmen cepat sembuh ye! (dia keje pos malaysia). Ramai kengkawan dia dtg tadi nk jenguk dia..

Masa aku tgk berita jam 1:30 tadi, kuar tv lak xcident kt umah aku ni. Mmg betul ade sorang maut! Org kawasan umah aku jugak, Taman Tun Teja. Org singh. huhuhu..kesian betol la dia.. dah ajal dia kan...... :(

K, nak tido! baru lps makan ubat...bubyeeeeeeee!


13 comments:

MUMMY ILA said...

adoi seramnya. tingat pakcik aku xcident kat area situ. kena langgo lori treler gak.. pecah kepala bersepai sampai x jumpa tinge sebelah. uwaaaaaaaaaaaaaa..... sian nasib pak wey akuuu

elly @ suely said...

area situ memg byk lori ke kak? tp klo jalan lama memg byk lori treler la kan? ishkkkk ciannye sigh tu... mintak simpang la kan...

nasz said...

adoi berderau darah kalo kita tau sape yg terlibat ngn xcident tu kan? ish3...

el said...

hu3..ngeri tol xciden lori/treler ni...aku kalo bw kete or moto kalo npk lori/treler sure gabra...takut...sure bw jauh2..kalo boleh xmo tgk lori/treler blkg ke depan aku...seriau ler...

sib baik lah jiran ko tu xde pape...lori treler lak tu beb..hu3...panjang lg umur dia..alhamdulilahhh

helena's said...

kesiannye..sedih la bace,,

atie said...

hus...ngeri gek tengok moto tuh...camana la tuan dia ye...

Tinie said...

YaAllah
aku takut wei..dah la aku naik moto
laki aku plak jenis yang tak takut mati..minta2 di jauhkan..

psstt: berani ko tgk org xcident erk..klau aku, aku tak berani

~~ciklinn~~ said...

ya allah malang tak berbau kan... tadi linn baca kat blog sapa yerk adik dia yg terlibat kemalangan bas 2 tingkat tu... hishh negerinyerr

@_da said...

dekat rupanya kita ni.. td sy pun lau jalan tu.. mak aihh jem betul... mmg kesian penunggang motor tu...

Zanna_MamaBatrice said...

adoi kak
gegel aku nengok lori tu melintang kat tengah2 jalan tu...lagi tambah gegel bila ko zoom plak ada motor kat situ...hu hu hu
ngeri ler kak

nasib jiran ko tu patah riuk jer kak.....tp yg kesian yg mangsa satu lagi ler kan kak...nengok rupa motor pun rasanyer tahu dah camno keadaan mangsa tu...

saveme_zero said...

adehh...ngerinya. lori klu terbabas..sure jalan licin. takotttnyaa..tingat eksiden kat cheras dulu.

eiza in the house.. said...

kak, pagi td za ada tgk kat mhi..dlm surat kabar mana ntah ada tunjuk pic org yg kene hempap tu..kesian sgt teputus dua kak..
inalilahiwainailairajiun..

♥ Eda ♥ said...

eeee...aku tak leh la tgk eksiden2 ni..nasib baik ko tak letak gambo mangse tu klau tak..troma aku werh....
tapi kesian jugak la kat mangse kejadian..lag 2 klau bukan salah dier..kan kan

klik klik (^_^)