10.6.09

::REZEKI REBUNG::

AHAD hari tu pepagi buta aku dah kuar umah sensorang gi carik stok tudung baru kat KL. Dah macam pelarian dah aku sensorang kat sana. Jln pon dah rupa robot! Tekejut laki aku dlm kul 12 lebih tu aku dah terpacul kat dpn pintu umah ngan karung beg plastik aku yg dah mcm santa claus. Dia ingat aku gi lama lagi ke KL. Rupanya kejap je. Yelah..dah pegi sorang. Makanya harula aku gigih berjalan dengan pantas, carik tudung yg cantek2, dah jumpa trus beli. Pehtu jalan pi letak punjut plastik kat kete, pastu jalan lagi..carik lagi..betul2 cam pelarian aku rasa. Tp syukur..aku puas ati ngan stok baru aku tu..

Sampai je umah tgk laki aku tgh gigih sidai kain yg dia baru lps cuci. Aku lak gigih la trus kuarkan sume tudung2 yg aku baru beli tu. Nak susun ikut giliran nk sarung kt kepala si MIMIe. Ntah mcmana aku leh lak terlelap kat sebelah tudung2 tu. Aku terjaga pon lepas laki ngan si Opet dah siap2 nk turun gi kenduri tahlil kat umah jiran aku. Adoi!!! Aku ingat mmg nk ikut. Leh dapat makan. (bukan nk baca tahlil..sibuk nk makan je aku ni! isk..setan..setan..) Dah le aku lom masak nasik. Tp berat giler bijik mata aku nk terbukak. Laki aku pon cakap takpe la, biar aku rehat dulu. Pegi la dia 2 beranak..aku pon sambung la membungkang kt sebelah tudung2 aku tu.

Sedar2 je dah nk dekat kul 3! mak aiiiiiiii...mmg pensan gamaknya aku! Elok je aku bangun kemas apa yg patut, laki aku balik. Wahhhhhhhhh..rezeki betul! Balik bawak nasik ngan lauk lagi..! Syukurrrrrr..sodap lak tu! hihihi


Opet yg dah balun banyak kat umah kenduri tu
nak jugak kacau aku makan..haih budak ni..

sempat posing..

sedapnye gulai rebung pewot...!

nape kau bang??
nangis ke??

tunggu giliran nk sarong kt kepala MIMIe


8 comments:

miss♥wahida said...

sedapnye rebung..imsyaallah kenduri kt umh saya ada lauk rebung,kak ai mai tau

MUMMY ILA said...

aku suka golai rebung...nyum..nyum..tambah lak dgn perut lembu. adoyaiii

nabilah_2908 said...

erm..lama dh xmkn gulai rebung tu..xleh nk bwk masuk umh lngsung..sure kene bising ngn my dad..de xde.mkn kt luar jer la..:)

☆ lieya latif ☆ said...

kak ai, ekspres nye ko shopping...sekejapan jek ko dah settle urusan membelibelah...dasat ko kak....patut lee balik2 terus terbongkang ...kepenatan betul tu....

wah sedap kak sayur rebung...lieya pun suke, lagi2 kalo ade letak perut lembu.....aduh terliur aku kak oiii

comelnye opet berkurung merah.....cute!!

Rafizah Nordin said...

ohohoooo cedapnye rebung bersama pewot!aku lak yg meliur nih besan oi!

ish lame aku x nengok menantu aku tuh.makin cumey eh...menantu konye rambut dah kembali seperti dulu.paknye kate nak bela balik jdik cam dulu hiks!

elly @ suely said...

ishk lapo lak nengok lauk pauk ko tu... bak sket... hehehe

strawberi @ mamadira said...

kelakar ko citer pasal pelarian tu..
nak imagin sat ko cam pelarian
bawak beg plastik bundut2 tu..
wo..aku nampak bisneswoman berjaya tu..up sket...kihkihkih

sayalahfaizul said...

ko suke wat aku kebulo kan kak...

klik klik (^_^)