25.7.09

::TIP MASCARA UTK LIZA::


LIZA ada tanye apa tip2 nk pakai mascara. Nak-nak lagi masa kita amik wuduk tu. Tu pasal aku ada ckp yg aku ni tak selalu pon makeup tebal cam yg aku tunjuk cara makeup kat kowang tu. Ikut mood je. Kengkadang je aku pakai eyeliner & mascara.
Untuk mascara, bagi aku better guna yg biasa. Means, bukan yg waterproof la. Senang masa kau amik wuduk tu. Mmg mascara tu akan comot skit kat bwh mata. Takpe, lap je. Lagi pon mascara yg bukan waterproof ni mmg senang dicuci. Mcm aku, kalau nk bersolek tebal..solek time peod & ikut mood je. Aku ni kadang tak pakai pon maskara. Nak2 lagi masa aku tak bape nk sihat. Kau tau apa aku buat nk bagi nampak bulu mata aku lentik? Aku guna pelentik tu je. hihihi..kat opis pon aku angkut. Kalau aku makeup pon, lepas solat musti muka aku 'suci' je sbb aku hanya touch up bedak, lipstik & mascara (atau pelentik). hihihi..

So, pasni kalau liza tingin nk pakai mascara, pakai je yg biasa. Takpon, guna je bulu mata pelsu. Lepas solat pasang je balik. keh keh..(tak kose kan? mau bos kata giler lak). Masa keje nnt, sediakan 1 purse kecik utk isi bedak, lipstik + mascara. Senang nk calit balik lepas solat. Aku buat camtu je. Senang.

OK Liza...selamat bermakeup!!



2 comments:

liza said...

thank you! i ada jugak pakai trasparent clear mascara. nampak lentik la pakai ni..takde comot2 coz i'm not an expert :D

ni contoh dia:
Transparent Mascara

ai said...

Uik!! ok gak ye pakai yg transparent ni? bleh la try...

klik klik (^_^)