30.7.09

::XTVT MALAM TADI::


SMALAM
laki aku gi hantar ayam ikan ke Pengkalan Hulu, Perak nu. Cam biasa le, bila dia gi sana..mmg aku kene balik sorang je. Amik anak dulu, balik umah mandikan dowang, suh buat homework, minum susu..pastu tunggu laki aku call. Dia akan tunggu aku anak branak kat tepi jalan ngan lori. Sebab nk kene hantar lori ke store kt bt kep, pastu amik laki aku balik umah.


Cam mlm tadi dek kerana aku adalah sangat kebulur, makanya harus la aku carik kedai makan dulu. Dah makan baru berangkat gi store. Ni saje aku nk pomot tempat makan dekat je ngan umah aku. Tepi jalan besar. Kalau orang Rawang mmg tau le tmpt ni. 'PINTU GERBANG BT16'. hihihi..Sni konsep gerai (makanan campor2). Nampak sederhana tapi SEMUA ADA!! Meh aku senarai hitamkan apa makanan yg ada kt sni. Sotong Kangkong, Ayam Putar, Ikan Bakar, Burger, Western Food, Pulut Panggang, Kepelbagaian mee + laksa, Satar, Kopok Lekor, Kerang Bakar, Makanan Seafood Tomyam (makanan panas), Roti Canai, Nasik Ayam, Steambot, Tepanyaki pon ada gak tau!! huhuhuhu...mmg leh giler la duk mkn kat sni. Tak tau mana 1 nk makan. Dah le meja makan betul2 kat tengah. Kiranya keliling kita tu sume gerai2. Rambang tekak ooooooo...

rongak dah kau Ngah!

BB dengan paprik sotongnya
(feberet dia sotong)

Along + Adek makan nasik goreng ayam

pulut panggang sedap meletop!
isi penoh, pulut lemak + panas....

gerai ayam putar + sotong kangkong
(sedap nk mampos sotong kangkong dia!)

blakang tu gerai roti

ni aku punye..mbekkkkkk
portion besar kau!
$9.50 je..

abis makan nasik, mintak roti canai lak!
sib bek habis licin...

Teppanyaki..
nnt nk try gak..sedap je bau dia masak..
sebelah tu gerai kerang bakar + satar + otak2

dah sampai store..
laki aku tgh masukkan lori.

sonok ke adek naik lori tadi??
"sonokkkkkkkkkkkkkkkk"

Dah! jom balik! memasing dah mengaruk..mengantok la tu.. haihhhhhhhhh




3 comments:

eiza in the house.. said...

akak tepayaki tu cm ner bentuknya...
sedap tak...bestnya menu akak tu..hr tu kita makan ayam lenyek..dpt ayam lenyek kuah dia, kuah ikan masak 3 rase tak best...;(

el said...

wow aku teruja tgk portion kau tu mbekkk besar gabak...

kak ina kl said...

ai...akak dah 2 kali makan kat situ..bila hantar ira balik aje..lepak kat situ..

klik klik (^_^)